Tańczymy! #1

21:38 Talla 74 Comments

Hei! ♥
Dzisiaj przychodzę do Was z kilkoma małymi radami dotyczącymi tańca jazzowego. Natchnęła mnie do tego pewna dziewczyna, która napisała do mnie z prośbą o pokazanie kilku ruchów z tańca jazzowego i prosiła o założenie kanału na YT o takiej właśnie tematyce. Stwierdziłam oczywiście, że to nie dla mnie i że nie jestem specjalną znawczynią żeby się za to zabrać. Bo nie jestem :) Ale po pewnym czasie i głębokimi przemyśleniami na ten temat pomyślałam, że warto było by coś pokazać. W końcu nie bez powodu ktoś mnie o to prosił :)
--------------------------------------------------
Dlatego w dzisiejszym poście pokażę Wam kilka pozycji w tańcu jazzowym (czyli w balecie). Z góry już mówię, że mogę coś zrobić źle, niedokładnie lub coś pomylić, ale proszę o wyrozumiałość. Tak jak pisałam, nie jestem profesjonalistką.

#1 Zawsze pamiętajcie o prostych plecach! Barki opuszczone, łopatki blisko siebie.

#2 NOGI

pozycja pierwsza

Nogi złączone. Stajemy prosto i cały czas łącząc pięty obracamy nogi na zewnątrz.

pozycja druga

Stopy skierowane na zewnątrz w jednej linii. Rozsuwamy je lekko poza linię bioder.

pozycja trzecia

Stopy skierowane na zewnątrz, jedna stopa ustawiona przed drugą tak, by pięta pierwszej dotykała środka drugiej.

pozycja czwarta

Pierwsza skierowana na zewnątrz stopa stoi przed drugą. Pięty i duże palce powinny tworzyć kwadrat.

#3 RĘCE

Jeśli chodzi o ręce, pamiętajcie żeby wasze dłonie były przedłużeniem waszych rąk, a kciuk zawsze schowany (powinien dotykać środkowego palca).

pozycja pierwsza

Ręce zaokrąglone uniesione lekko z przodu, palce nie stykają się.

pozycja druga

Ramiona rozłożone, zachowana symetria ciała.

pozycja trzecia

Jedna ręka wyciągnięta w bok tak jak w pozycji drugiej, druga ręka uniesiona nad głowę.

pozycja czwarta


Jedna ręka uniesiona nad głowę, druga tak jak w pozycji pierwszej.

pozycja piąta
(przepraszam za twarz)

Obie ręce uniesione do gory tworzą zaokrągloną linię.

#3 dodatkowo

flex

Palce zadarte jak najbardziej do góry.

point

Palce obciągnięte jak najmocniej.

passe otwarte

passe zamknięte

Pamiętajcie, żeby nie osadzać się na biodrze!

plie

W tym ruchu ważne jest, żebyście pamiętali, że schodząc coraz niżej kolana muszą być skierowane na zewnątrz. Złe wykonywanie plie może Wam uszkodzić kolana :/

releve

To nic innego jak wejście na palce :)
-------------------------------
Mam nadzieję, że chociaż w małym stopniu pomogłam tym zainteresowanym. I bardzo proszę bez hejtów, bo naprawdę nie jestem profesjonalistką i nie znam się aż tak dobrze :) Robię to z miłości, bo to kocham.

Jeśli post się spodobał, dajcie znać w komentarzu, jestem ciekawa czy chcielibyście więcej takich postów! :D





74 komentarze:

  1. jeju dzieki, chodze na tance i czasem tego nie ogarnialam!
    dorey-doorey.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. O tak! Ja też odrobinkę z tańcem klasycznym miałam do czynienia i wydaje mi się, że wszystko co pokazałaś jest wykonane poprawnie. Bardzo fajny post! Brawo :)

    zwyczajna14-latka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Wydaje mi się, że dla osób początkujących to świetny post :)
    paulaa-bloog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam tańczyć.
    Tańczę od dwóch lat.
    Przyznam szczerze, że z baletem mam pierwszy raz do czynienia ;)
    Bardzo fajny post dla osób początkujących.
    Kto wie-może wiele osób zainspirujesz :)

    Buziaki,

    realweronika.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Super post :) chyba kiedyś dodam coś podobnego u mnie :* ja tańcze balet od 7 lat i to kocham :)
    http://matiaga.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Mogła bys nagrać filmik ;) Zapraszam do siebie. Co powiesz na wspólna obserwacje? patyskaa.blogspot.be

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  9. Mogłabyś z tymi pozami nagrać filmik :) Bardzo ciekawy post! Ja tańczę różne style ;D
    Lusia

    OdpowiedzUsuń
  10. o rany pamiętam tą całą technikę! potem są jeszcze pozycje tańca współczesnego... I to całe "machanie" nogami, które kiedyś uważałam za bezsensowne, dało efekty dopiero po 3 latach!
    niuntis.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja także kocham taniec, ale ja tańczę hip hop. Jestem otwarta na nowe umiejętności więc w sumie czemu by nie zacząć tańczyć jazzu? Może kiedyś. Twoje wskazówki są bardzo dokładne więc na pewno pomożesz komuś kto tego nie ogarnia.
    Pozdrawiam!
    natty-and-natty.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. wow! Świetny pomysł na post <3

    http://karolina-life-and-fashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. oo moja coreczka chetnie z tego skorzysta :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Na pewno post przyda się tym, którzy uczą się tańca ;) Zawsze chciałam spróbować tańczyć, lecz mi nie wychodzi ;/

    Pozdrawiam
    Mój blog - kliik! ♥

    OdpowiedzUsuń
  15. Chcę miliardy takich postów. Musisz zrobić coś osobnego o tańcu. Albo faktycznie kanał yt o tańcu, albo może drugi blog przeznaczony tylko tańcu? jejku byłabym przeeeszczęśliwa!!!!! <3 kocham, kocham kocham :p pomyślisz i możesz spróbować, może to będzie dobrym pomysłem? :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Od niedawna interesuję się baletem, ale w pobliżu nie ma żadnych nauk czy coś takiego.. Mogę przynajmniej poćwiczyć te podstawowe, a później ten taniec prędzej czy później mi się znudzi.. :D
    Dlatego dziękuję za ten post i liczę na więcej - dotyczących tańca!

    OdpowiedzUsuń
  17. Balet to wyższa szkoła jazdy, moim zdaniem :)

    Pozdrawiam,
    O R A S E Y

    OdpowiedzUsuń
  18. Z wielką chęcią oglądnę więcej takich postów :)
    http://jagodzianka2002.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Jeju ! Zawsze chciałam spróbować, ale nie wiedziałam za co i jak się zabrać! Dzięki tobie przynajmniej w domu mogę poczuć się jak baletnica :D
    obserwuje i zapraszam do siebie : misieeek-life.blogspot.com/ :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetne kroki.
    Balet to nie dla mnie.

    nataa-natkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. świetny post :)
    a mogłabym się spytać skąd koszulka bo jest naprawdę świetna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mi sie wydaje że z h&m

      Usuń
    2. chyba ze Stradivarius ale nie pamiętam :)

      Usuń
  22. super, że ajesz coś takiego faktycznie można się czegos nauczyć, popiram byś założyła kanał na yt noe musisz w końcu mówić jeśli nie czujesz się niepewnie, możesz opisywać na filmiku :D
    http://zyciowa-salatka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Ale ty jesteś chuda,świetne masz nogi.
    Bardzo mi się podoba wpis.Ja kiedyś chciałam być baletnicą xd
    Może wspólna obserwacja ? CLICK odp u mnie ,ja na pewno sie odwdzięczę :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo przydatny i przejrzysty post:)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  25. Piękna pasja, najważniejsze, że wkładasz w to całe swoje serce, dusze i czas! :) Widać precyzję, zazdroszczę, zawsze w dzieciństwie marzyłam o balecie, ale coś nie wyszło... :)
    Masz bardzo ciekawego i przejrzystego bloga - obserwuję! :)
    Pozdrawiam, Kamila
    www.fashion-camille.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. kojarzy mi się to bardziej jakoś z baletem :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo elementy jazzu pochodzą właśnie z baletu :)

      Usuń
  27. Nie tańczę, nie chcę tańczyć i nie interesuję się tańcem, a tu o! Przeczytałam całego posta. Widzę precyzję i dokładność w Twoim wykonaniu.
    kajutekun-bloguje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Za bardzo się nie interesuję tańcem ale przeczytałam i post jest świetny. :) Ogólnie super blog. :D

    OdpowiedzUsuń
  29. Bardzo przydatne, pewnie skorzystam :)
    http://pamietnik-internautki.blogspot.nl/

    OdpowiedzUsuń
  30. ja się nie interesuję tańcem ale bardzo przekonuje mnie twój post do tego xx

    OdpowiedzUsuń
  31. Jejku kiedyś ćwiczyłam balet ale to było tak dawno temu, dziękuje za miłe przypomnienie ;)

    OdpowiedzUsuń
  32. pamiętam, jak wielokrotnie miałam to wałkowane na zajęciach z klasyki :)
    obserwuję!

    http://natforart.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  33. Zawsze chciała się nauczyć tego stylu . Niestety czas na to nie pozwolił.
    Pozdrawiam
    http://tendies.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  34. Fajnie :) i fajne zdjęcia z Chorwacji, też właśnie w poniedziałek wybywam tam :) Obserwuję Ciebie, zapraszam do mnie, miło mi będzie jeśli zaobserwujesz :
    http://www.wlosymuszabycdlugie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  35. Nagraj filmik. Na zdjęciach słabo widać o co chodzi. Jak będę na dworze to spróbuję zatańczyć. Dzięki za pierwszy komentarz na moim blogu.

    OdpowiedzUsuń
  36. Bardzo bym chciała tańczyć, ale niestety nie mogę przez kontuzję kolan. Za to pomysł na posta bardzo fajny! :D

    http://embarrassingway.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  37. fajny post, i cudowny blog :)

    http://blaaackaandwhite.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  38. ojej, ale świetny post, bardzo oreyginalny. Od kiedy tańczysz?
    Ja tańczyłam współczesny no i wiem co to plie, point itd :D


    zachorujesz, jeśli nie wejdziesz i nie skomentujesz!
    ---> www.turqusowa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  39. Nie wiedziałam, że balet to inaczej taniec jazzowy. ;) Zawsze myślałam, że są to dwa oddzielne style. ;) Fajnie, że pokazujesz na blogu swoją pasje. :)

    http://andthinkpositive.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak serio to nie wiedziałam ze balet to inaczej taniec jazzowy, myslelam ze to dwa inne style a tu proszę taka niespodzianka hahaha :) zapraszam tyska94.blogspot/?m=1

      Usuń
    2. To nie jest to samo, źle zrozumiałyście. :) balet i taniec jazzowy to całkiem co innego, tylko niektóre figury są zaczerpnięte z baletu i trochę się łączy z baletem niektóre kroki.

      Usuń
  40. Wow! Cudownie opisalas wszystkie kroki :) dopiero sie zorientowałam że balet to taniec jazzowy
    http://antenaaa-atena.blogspot.com/ zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  41. świetnie dopracowany post :))
    pozdrawiam cieplutko :)
    woman-with-class.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  42. Ciekawe... Zawsze lubiłam tańczyć i chodziłam na lekcje, ale uczyłam się innych styli. Uważałam, że balet nie jest dla mnie, ale teraz trochę zainteresowałaś mnie tym i byłabym w stanie spróbować ;)

    aaaaga.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  43. Cudowny post, jeszcze na taki sie nie natknęłam.Przez pewien czas uczęszczałam na lekcje tańca, przypomniałaś mi pozycje ;)
    http://avenuefranche.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  44. Świetny post! Ale taniec jazzowy to raczej nie dla mnie :)
    My-life-my-story-my-problem.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  45. podziwiam cię! ale lepiej by to wyszło w formie filmiku!

    fashionable-sophie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  46. Pamiętam, że zawsze, kiedy byłam mała, chciałam chodzić na balet, no, ale nie udało mi się przekonać rodziców :)

    milenaa-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  47. Ciekawe :)
    Ja kiedyś tańczyłam hip-hop, ale jak poszłam do gimnazjum to zrezygnowałam. Teraz żałuję :/


    justlife-jurka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  48. świetne, ja nigdy nie tańczyłam, to nie dla mnie : /

    OdpowiedzUsuń
  49. Super , pomysł na post ...pozdrowionka


    awelli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  50. Bardzo ciekawy post. Super pomysł! Mogę prosić o poklikanie w linki z tego posta? Z góry dzięki.
    http://stylizacje-dla-ciebie.blogspot.com/2014/08/wishlist-sheinside-2.html

    OdpowiedzUsuń
  51. Bardzo ciekawy i dopracowany post, właśnie takie lubię! ♥ Już czekam z niecierpliwością na kolejny! :)

    Zapraszam: (mam nadzieję, że odwdzięczysz się komentarzem)
    OLIWIA-BLOGG.BLOGSPOT.COM (KLIK) ♥

    OdpowiedzUsuń
  52. Naprawdę świetny pomysł na notkę! Osobiście zawsze chciałam tańczyć, ale zdrowie na to mi nie pozwala dlatego jestem zdana na podziwianie talentu innych <3
    Obserwuje i zapraszam do siebie!
    www.aleksandra-r.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  53. Ła! Świetny post!
    Idealnie dopracowany, świetnie opisany :)

    OdpowiedzUsuń
  54. Ojej! Jaka cudowna pasja.Chciałam kiedyś chodzić na "tańce" ale na hip hop albo coś w tym rodzaju.
    Notka jest świetna!

    http://fashion-and-not-only.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  55. Bardzo lubię Twój blog więc byłoby mi miło gdybyś mnie zaobserwowała :*
    (a jeśli możesz kliknij w baner sheinside!)

    paradiska-life.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  56. Bardzo fajny pomysł. Dobrze, że masz jakąś pasje i ją spełniasz :)

    http://werczill.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  57. Mimo, że nie interesuję się Jazzem to fajnie było dowiedzieć się czegoś na temat pozycji :)
    Fajna notka ;)
    Pozdrawiam ♥
    nussia890.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  58. Mnie post się podobał.Nie tańczę,ale moja przyjaciółka właśnie tak i uwielbiam patrzeć na to,jak to robi!Jest w tym tyle piękna :)

    http://p-ann.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  59. Baaaardzo fajny i ciekawy post :D wszystkie pozycje przećwiczyłam przed lustrem ale nie wyglądało to tak dobrze jak u Ciebie xD Zawsze chciałam tańczyć balet i podziwiłam baletnice... ale to chyba nie dla mnie. :< Ale tag wgl to masz bardzo fajnego bloga, jestem tu pierwszy raz ale na pewno nie ostatni. :) W wolnej chwili zapraszam Cię do mnie. Jeśli mój blog również Ci się spodoba to co powiesz na wspólną obserwację?
    Buziaczki, Kasia :)
    www.divoces.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  60. Świetny blog ! ♥
    Bardzo fajnie piszesz posty :)
    chyba jestem u Ciebie po raz pierwszy ale na pewno nie ostatni
    zapraszam do mnie :*
    może obserwacja?

    OdpowiedzUsuń
  61. super! ja swoja corke na balet chcialam zapisac , ale ona ne lubi hehe

    http://villemo20.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  62. Ja także tańcze tyle, ze inne style. Osobiście tańcze disco dance, jazz, modern oraz trochę street dance. Jednak jak każdy tancerz pewnie wie, każdy rodzaj tańca pochodzi z baletu.
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie, mile widziane wszelkie komentarze i obserwacje. Odwdzięczę się w miarę możliwości! :) http://liveeyourstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  63. przepraszam, nie mogę się powstrzymać... balet to balet, taniec klasyczny :) taniec jazzowy wywodzi się z nurtów tańca współczesnego, modern dance, modern jazz a jego prekursorem jest np. Alvin Ailey :) PS. w I i II pozycji łokcie wyżej ;) i broda do góry! Powodzenia :)

    www.simpledancerslife.blogspot.com

    zapraszam,
    SIMPLE.DANCER

    OdpowiedzUsuń
  64. taniec jazzowy to nie balet!!!
    to są podstawy tańca klasycznego!

    OdpowiedzUsuń

♫ Każdy komentarz jest dla mnie motywacją
♫ Jeżeli blog ci się spodobał - zaobserwuj
♫ Zostaw link do swojego bloga, a postaram się go odwiedzić :)
♫ Jeśli masz zamiar komentować tylko po to, by się zareklamować, to lepiej wogóle nic nie pisz :)
♫ Nie bawię się w obs=obs, zależy mi na prawdziwych czytelnikach.