Bo depresja jest modna

21:27 Talla 92 Comments

Samookaleczanie.
Trudny temat. Ciężki, kontrowersyjny. Niecodzienny. A jednak?
Dam sobie rękę uciąć, że u was w szkole jest przynajmniej jedna osoba, która się tnie. A chodzi mi o ten drugi rodzaj samookaleczania. 
Moda.
Co trzeba dzisiaj zrobić, żeby być na czasie? Depresja, samookaleczanie się, anoreksja. W dzisiejszych czasach to choroby psychiczne są modne. Czemu?
Nie wiem. Nie rozumiem tego. Nie rozumiem ludzi, którzy na siłę chcą być chorzy. Oni nie rozumieją co to znaczy być chorym psychicznie naprawdę. Ludzie, którzy mają problemy z psychiką ukrywają to. To nie jest dla nich niczym, czym mogliby się pochwalić. Nie chcą tego. Oni chcieliby być zdrowi, podczas gdy ci zdrowi próbują być chorzy. 


Sytuacja typowa dla XXI wieku:
Dziewczyna tnie się na rękach, najlepiej po drugiej stronie nadgarstka, przychodzi do szkoły w krótkim rękawku i pokazuje w koło jak bardzo jest smutna i zraniona. No i jeszcze zdjęcia swojej zakrwawionej ręki w kreskach.
Smutne?
Żałosne.
Chyba nie tylko dla mnie. 
Nie chcę, żebyście pomyśleli, że gardzę osobami, które mają problemy ze sobą i samookaleczają się, bo nie potrafią inaczej. Bo wołają o pomoc. Bo są uzależnieni od bólu. Bo nie radzą sobie. Rozumiem to. Mam z tym styczność. 
Może to jest według niektórych chore, ale samookaleczanie się dla szpanu jest chyba pięć razy bardziej chore.
Wiecie czym dla mnie jest? Kpieniem z ludzi, którzy robią to bo mają problemy z psychiką. Nie wiem, może tylko ja to tak interpretuje. 
Żal mi takich osób, naprawdę. Współczuję. Nic sobie tym nie zyskują, tylko szkodzą. Szkoda, że nie rozumieją jaką głupotę popełniają. Chcą być chorzy? Są. Na brak racjonalnego myślenia. Nie wiem czym tu jest się chwalić.
Miało pomóc w tym, żeby być popularnym, żeby wszyscy o Tobie mówili. Brawo. Jesteś teraz głównym tematem w szkole. Tylko że w złym sensie.

Więc wiemy co trzeba zrobić, żeby być "modnym" w szkole. Zrób kilka kresek, załóż maskę z smutną miną i pokaż wszystkim jak bardzo jesteś smutna. 
Bo przecież depresja jest teraz modna.







Nie chcę nikogo obrazić. Nie wiem jak odebraliście ten post. Nie kpię sobie z osób, które mają problemy psychiczne. Tak jak powiedziałam mam z tym styczność. Coś o tym wiem, nie powiem teraz skąd. Może kiedyś.


92 komentarze:

  1. Dokładnie... Okalecznie jest modne... to takie super...
    Ja tego w ogóle nie rozumiem, ani trochę. Dla mnie to nie ma nic przyjemnego w zadawniu sobie bólu dla ,,przyjemności" ?
    Piękne zdjęcia ^^

    Pozdrawiam
    http://with-dreams-of-the-world.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Te osoby chcą zwrócić na siebie uwagę. Nie koniecznie chcą być modne. Z jednej strony krzyczą: "JEST CHOLERNIE ŹLE, DLATEGO TO ROBIĘ" , są jednak i osoby, które to ukrywają przed całym światem -> i tych jest zdecydowanie więcej.

    OdpowiedzUsuń
  3. Masz 100% rację! Dużo osób na różnych portalach próbuje w ten sposób się "wybić" czyli przez współczucie innych. No ale witamy w XXI wieku:)

    http://gusiaa31.blogspot.com/ - zapraszam do mnie:*

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie i mądrze ujęte! Teraz coraz więcej osób wezmie zyletkę, ciach.. Krwawi? - super, wstawie zdjecie na instagrama i pokaze jakie to ja mam problemy:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Tymczasem zapraszam do mnie: http://mycolourlive.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. osoby, ktore jawnie pokazuja swoje rany, po prostu chca zwrocic swoja uwage, to nie jest depresja :) ludzie chorzy na depresje o tym nie mowia, wcale tak czesto sie nie tna, najczesciej sa to osoby z twojej klasy, ktore sa najbardziej rozesmiane, a na depresje choruje 25% spoleczesntwa, to choroba cywilizacyjna :) <- wiem z wlasnego doswiadczenia

    http://kamoop.blogspot.com <-klik

    OdpowiedzUsuń
  7. Wiesz... myślę, że tacy ludzie nie podążają tylko za modą, ale faktycznie mają jakieś problemy. I zawsze warto im się bliżej przyjrzeć. Możliwe, że po prostu chcą być zauważeni, wbić się do klasowej grupki "fajnych osób". Powód może wydawać się prozaiczny, ale nie należy bagatelizować takich rzeczy. Nigdy nie wiadomo, co kryje się w człowieku. Poza tym poruszasz bardzo poważny problem. Masz u mnie plusa ;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zgadzam się z poprzedniczką :)
      matiaga.blogspot.com

      Usuń
  8. wkurza mnie coś takiego ;/ jak można robić sobie krzywdę żeby być modnym lub być głównym tematem w szkole, ugh.. ;/ nigdy tego nie pojmę.
    http://tinna-tinnaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie rozumiem tego... Nie rozumiem co daje komuś ból...
    W stu procentach się z Tobą zgadzam!
    Świetny blog!

    OdpowiedzUsuń
  10. moda swoją drogą , ale że na okaleczanie ? szczyt głupoty

    [ life plan by klaudia ]

    OdpowiedzUsuń
  11. Tak... teraz jest to modne. Tu się pojawia pytanie: czemu? W zupełności się z Tobą zgadzam. Ja również tego nie rozumiem i raczej nie zrozumiem. Kocham Twojego Bloga <3

    Zapraszam do mnie na nowego posta! :)
     Mój blog - Klik! ♡

    OdpowiedzUsuń
  12. Ile osób tyle powodów, działań, poglądów itd. Myślę, że twój punkt widzenia jest słuszny, ale nie sądzę, by sprawdzał się zawsze. Na pewno są osoby, które się okaleczają i to pokazują, choć jest ich pewnie zdecydowanie mniej. Trzeba po prostu zwracać na to uwagę.
    ~Księżycowa Pani

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie rozumiem takich ludzi. :/

    Pozdrawiam, Gabi: http://gabriela-moments.blogspot.com.

    OdpowiedzUsuń
  14. Zgadzam się. Mam nadzieję, że ta "moda" przejdzie niedługo.

    OdpowiedzUsuń
  15. Według mnie wina leży w tym, że teraz nagle co problem ze zdrowiem czy co złe samopoczucie to już każdemu się wmawia depresję. Sama miałam sytuację, że 1,5 roku wmawiano mi nerwicę, dopiero jeden lekarz domyślił się, że to co ze mną się dzieje spowodowane jest chorobą, ale konował, który zdał prawdopodobnie na ściągach się nie domyśli. Psychologów teraz namnożyło się jak psów, mniejsza z tym że większość inteligencją nie grzeszy, sama jak widzę znajomych, którzy poszli na psychologię czy na medycynę to chyba serio nic tylko się powiesić skoro elita naszego społeczeństwa urwała się spod gołębnika.
    Z nastolatkami jest to też pewien okres buntu - prośba o zauważenie, niektóre osoby zachowują się w taki a nie inny sposób, ponieważ to nie rodzice a gadżety ich wychowują (bardzo popularne obecnie, rodziców nie ma cały dzień a swoją nieobecność w życiu młodego człowieka zapełniają gadżetami i pieniędzmi, przy rozwodach to pięknie widać jak czasem strony podkupują dziecko), a inne osoby mają problemy np. wykorzystywanie seksualne, itd, jednak nie zwrócą się bezpośrednio o pomoc, bo uważają że to wstyd.

    OdpowiedzUsuń
  16. Rozumiem Cię i podzielam Twoje zdanie. Mam takie samo. Również mam z tym styczność i denerwuje mnie to, jak ludzie na siłę chcą na siebie zwrócić uwagę.

    OdpowiedzUsuń
  17. według mnie to jest żałosne jak ktoś robi to dla szpanu... aczkolwiek rozumiem ludzi, którzy rzeczywiście mają duże problemy lub słabą psychikę i sobie z tym nie radzą
    ładne zdjęcia :)
    obserwuję :)
    http://karik-karik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  19. Wedlug mnie nieźle napisałaś post. U mnie w klasie nawet jest jedna osoba która się tnie...

    OdpowiedzUsuń
  20. jak dla mnie samookaleczenia sie to glupota i szukanie uwagi innych

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie rozumiem po co się ciąć i potem sę tym chwalic? XD to jest głupiee..
    jestemfolta.blogspot.com - klik!

    OdpowiedzUsuń
  22. Masz rację! U mnie w szkole jest dziewczyna, która sama wbiła sobie kolczyk w dziąsło, i gadała, jak to bolało. Żałosne. I znam jeszcze jedną, co się tnie. Nie wiem, czy na serio, czy dla szpanu. Znam ją od 8 lat, i zawsze była taka raczej depresyjna. Eh. Nie rozumiem ludzi, którzy to robią dla szpanu. Przecież niektórzy są naprawdę chorzy! To jak śmiać się z ludzi chorych np. na raka :(
    Piękne zdjęcia, obserwuję <3


    U mnie rozdanie i nowy post!

    ♦ Julia Blog – NOWY POST I ROZDANIE KLIK ♦

    OdpowiedzUsuń
  23. Fajnie, że poruszyłaś temat jednak mimo wszystko wydaję mi się, że oceniłaś tych ludzi za ostro.
    Oni robiąc to nawet jak to ujęłaś dla szpanu mają ewidentne problemy i również potrzebują pomocy.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  24. U mnie w szkole w tamtym roku byl taki moment jak wiekszosc osob okaleczala sie dla tego, ze chcieli byc fajni. Kilka chlopakow w autobusie ktorym wracam ze szkoly, usiedli przede mna, wyciagneli zyletki i zaczeli sie na moich oczach ciac. Ciekawe dlaczego. Doszlo do tego, ze p. Dyrektor w kazdej klasie sprawdzala rece :)

    kiyokoshioya.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. pięknie to ujęłaś.. moda..
    cudowne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  26. świetnie to napisałaś ;))
    pozdrawiam! i zapraszam do mnie na nowy post!
    http://mynameisdominica.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Świetny post ! Faktycznie świat nie porusza tego tematu.. tak jakby nie było problemu... sama miałam koleżankę, która lubiła się ciąć po rękach okropnie to wyglądało.. nie wiem czy Ci ludzie którzy robią to dla zabawy, nie myślą,że kiedyś w przyszłości będą tego żałować ... przecież mogą zostać blizny.. Okropna sprawa.. Pozdrawiam, http://ciasteczkowa-w-kuchni.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  28. Ciekawy post :)
    I swietne zdjecia z swiatelkami !
    Zapraszam do siebie , dopiero zaczynam :)
    divineorchid.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Zgadzam sie z toba, masz w 100% racje. Niszczenie swojego ciala, niszczenie siebie dla szpanu, dla rozglosu jest chore.
    Przesliczne zdjecia! :)

    Mój blog(klik) c:

    OdpowiedzUsuń
  30. Mam parę takich osób które się tną bo chcą być tak zwanymi ,, fejmami, swagami".
    nataa-liiaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. Wiesz, wydaje mi się, że osoby z takimi problemami dzielą się na dwie grupy.
    Na takich, którzy podążają za 'modą' i takich, którzy naprawdę nie radzą sobie z samym sobą i nie akceptują siebie.
    Jest to coś okropnego i z pewnością wymaga wsparcia bliskich i specjalistów ;/
    To bardzo poważny problem i dobrze, że go poruszasz.

    Buziaki,

    http://realweronika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. śliczne zdjencia

    - zapraszm do mnie : http://laninatosia.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  33. zgadzam sie z tobą, w podstawówce było kilka osób, które tneły się, bo niby modne

    dorooothy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  34. Bardzo ciężki temat rzeka... Ta moda to nic innego, jak czasem chęć zwrócenia uwagi, a czasem wołanie o pomoc...
    Bardzo łądne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Nie można wjedzać od razu na takie osoby, nie wiadomo co im siedzi w głowie. Może takim okaleczaniem wołają o pomoc, bo same nie dawaja sobie rady. Moim zdaniem takie okaleczanie dzieli sie sie na 2 grupy; takich którzy sa naprawde szczesliwi i udaja, i takich którzy pokazuja ze sie okaleczaja bo własnie nie maja do kogo sie zwrocic o pomoc.

    OdpowiedzUsuń
  36. Bardzo spodobały mi się Twoje zdjęcia z tymi lampkami! Magia :)

    http://moooneykills.blogspot.com/2015/01/mime.html

    OdpowiedzUsuń
  37. Znam osoby które się tną, nie wiem po co to robić, może hobby, może nuda, a może nie mogą pogodzić się ze swoim życiem?
    Julajulia.blogspot.com.

    OdpowiedzUsuń
  38. Bardzo dużo osób teraz się tnie, ale właśnie nie dlatego, że naprawdę mają jakieś problemy, tylko chcą po prostu zostać zauważone. Nie mam pojęcia po co to robić. Niszczyć sobie swoje ciało? Potem zostają tylko blizny i wspomnienia..
    http://dreamsoutxx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  39. Bardzo Fajny blog ;) Obserwuję ;) i zapraszam:
    weeri-weri.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  40. Mam takie samo zdanie.Teraz okaleczanie jest takie modne bo kazdy bedzie wspolczul i bedzie sie "modnym" ...
    http://teenluxy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  41. Świetnie napisane :)
    W wolnym czasie zapraszam do siebie i jeśli blog przypadnie Ci do gustu byłoby mi miło gdybyś zaobserwowała :)

    http://justine-juustine.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  42. Coś w tym jest, tylko ja bardziej uważam, że Ci ludzie w taki sposób wołają o pomoc bo sami nie są w stanie sobie radzić z problemami...

    OdpowiedzUsuń
  43. Według mnie tacy ludzie robią to po to, aby zwrócić na siebie czyjąś uwagę. Znam taką osobę. Nie popieram tego zachowania, ale coś w tym jest. Poprzez to co robi czuje się doceniana, zauważana... wcześniej tak nie było. Czasami jednak zastanawiam się co ona ma w głowie. Che być chora na siłę? Po co?

    Pozdrawiam i obserwuję. Bardzo mądry post ;)

    http://mojswiat9893.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  44. znam takie osoby .. to naprawdę jednocześnie chore i smutne .. ( to o tych co robią to dla szpanu )

    http://gold-cherry-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  45. W mojej poprzedniej klasie było kilka osób, które samookaleczały się grupowo. Bo to było fajne. Narzekać jak to ma się ciężko w życiu i ciąć się dla "fejmu". To mnie kompletnie przerastało. Kiedy zobaczyłam rany na rękach jednej z moich koleżanek byłam w szoku. Na szczęście dyrekcja szybko zareagowała, wysłała ich na zajęcia do psychologa tak, by więcej nie rozpowszechniali tak idiotycznej mody. Wiem, że samookaleczanie się z ich strony nie było chorobą, ponieważ po zauważeniu problemu przez nauczycieli i gdy cała szkoła się dowiedziała momentalnie wszystko ucichło. Znów pojawiły się krótkie rękawki i czyste ręce.

    http://duo-jessie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  46. Nie rozumiem depresji, cięcia się lub innych rzeczy bo jest modne ;/
    Bardzo ciekawy post ;)
    dusiiiak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  47. U mnie w mojej aktualnej klasie jedna dziewczyna "uczy" wszystkich po kolei jak się ciąć, a połowa robi to właśnie dla szpanu, bo ona to robi to oni też chcą. Wcale nie smutne tylko żałosne. Nie wiedzą, że gdy ktoś się tnie ma problemy, a oni dla lansu.. Życie.
    =Zaraszam do siebie, nie bójcie się wszystko jest ładnie i przejrzyście! :))
    =pomojemux.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  48. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  49. Masz 100% rację :) pomimo paru lat nas dzielących zgadzam się z Tobą w każdym calu. Parę lat temu cięcie się i bycie smutnym nie było jeszcze aż tak 'modne', jednak już zaczynały się czasy bycia emo... Mam nadzieję, że ta tendencja już niedługo zaniknie - życie jest piękne, szczególnie jak jest się młodym!

    http://trojanowsky.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  50. W gimnazjum moje koleżanki cięły się "dla szpanu".. i wszyscy oczywiście się z nich śmiali.. nawet kiedyś chłopaki sobie z nim zażartowali i dali im żyletkę w prezencie.. cóż, jak dla mnie nic fajnego w tym nie ma.

    btw, fajny blog, interesujące spostrzeżenia! ;)

    ylyys.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  51. Wreszcie ktoś kto mnie rozumie :D nie ogarniam dziewczyn ktore się okaleczają. Dobrze, rozumiem mają "ciezkie" Zycie ( chociaż połowa świata ma milion razy gorzej) a potem chwalą się bliznami
    żałosne!
    świetnie piszesz bloga obserwuję
    pozdrawiam i zapraszam do siebie:) http://isannell.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  52. Zgadzam się, takie udawanie smutnej nastolatki z depresją jest po prostu chore

    OdpowiedzUsuń
  53. nie rozumiem jak można się ciąć dla szpanu? Jak? Po co? Dlaczego? Czy ludzie są naprawdę takimi debilami?... w moim mieście na szczęście nie ma takiego "szpanu" (jeszcze), ale jak można w ogóle coś takiego wziąć za szpan? Czy w XXI wieku ludziom wyssało mózg?.... Wybacz, może za bardzo się obruszyłam, ale jak przeczytałam twój post to gały wyszły mi z orbity. Przecież to chore. Rozumiem, może nie że rozumiem tylko że jestem świadoma, że są ludzie, którzy okaleczają się bo są chorzy, bo do tego doprowadza ich stan, w którym się znaleźli. Takim osobom należy pomóc.Oni potrzebują wsparcia. .... Ale robić coś takiego dla szpanu, żeby ludzie się mną interesowali, żeby być popularnym - to dopiero jest chore! Ludzie weźcie się za siebie!
    Trochę ostro, ale jak słyszę, że ktoś moźe robić coś takiego dla widowni to dostaję apopleksji. W pełni zgadzam się i nie dziwię się twojej reakcji, mam to samo.
    blog - klik♥

    OdpowiedzUsuń
  54. Tytuł posta bardzo mnie zaintrygował.. hmm czemu bo jest ciekawy, ale też dlatego, że przechodziłam przez depresje i nie jest to powód tak jak piszesz do tego by się tym chwalić. Nie chciałam by ktoś o tym wiedział, zakładałam maskę, ale zupełnie inną, udawałam że jest ok, wyszłam z tego dzięki pomocy rodzinie.
    świetny post :) Na prawdę i wiesz, zmotywował mnie bardziej do tego co planuje, czyli chcę napisać o tym post, ale zbieram się od kilku miesięcy bo to dla mnie nadal trudny temat. Ale właśnie dzięki postowi chciałabym wesprzeć osoby które naprawdę mają problemy a tym którzy je sobie wymyślają uświadomić, że to naprawdę nie jest nic dobrego.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  55. Nie mogę zrozumieć ludzi, takich którzy się samo-okaleczają. Chciałabym im pomóc, ale nie bardzo wiem jak.. Miałam styczność z taką osobą. Zrobiłam wszystko co w mojej mocy, zeby jej pomóc, bo nie mogłam patrzeć jak się niszczy, a teraz mnie obgaduje i nienawidzi. Ale czuję się świetnie bo teraz się nie tnie, ani nic, i nauczyciele się też nie dowiedzieli :)

    http://alia-and-tesa-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  56. Zgadzam się z toba te wszystki sad tumblr'y u nastolatek to masakra jakaś.


    http://zoeyblack.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  57. jezeli ktos ma naprawde problem, to nawet wtedy nie jest powodem do pokazywania zakrwawionych czesci ciala kazdemu dla "szpanu"? bez sensu
    Dorey blog - KLIK ♥

    OdpowiedzUsuń
  58. Moim zdaniem jeśli ktoś się tnie nie koniecznie jest to dla sławy w szkole....chociaż czasami i tak się zdarza :( nataliafbl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  59. Uwielbiam Cię za ten post! Myślałam kiedyś nad napisaniem czegoś podobnego. Teraz czytałam to z wielkim zainteresowaniem od samego początku aż do końca i w sumie...wyraziłabym to dokładnie tak samo. Miałam kiedyś koleżankę, która, żeby zrobić szum wokół siebie, przynosiła żyletki do szkoły, pokazywała blizny...Doskonale to ujęłaś - "żałosne".

    Zapraszam! :)
    By-Lolka.blogspot.com - klik!

    OdpowiedzUsuń
  60. Zapraszam na KONKUS! :)

    http://malicjafashion.blogspot.com/2015/01/wazna-akcja-mozecie-pomoc-i-wygrac.html?m=1

    OdpowiedzUsuń
  61. Great post and nice photos! :)
    I'm following your blog!
    Bisous,
    Blog Pequeno Muffin | Lara Reis
    www.pequenomuffin.com.br

    OdpowiedzUsuń
  62. Kompletnie nie rozumiem tego szału i mody na cięcie się, po co to? Zeby pozniej w przyszlosci miec blizny? Szpan na samookaleczanie moim zdaniem jest żałosny.
    Poklikasz w linki Sheinside TUTAJ! ? Z osób, które klikną wybiorę 20 osób i polecę je w następnym poście! :)

    OdpowiedzUsuń
  63. Bardzo madry post, niech te osoby przeczytaja ten post moze cos zrozumieja :/ A zdj z lampkami sliczne!

    Caiawichowska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  64. Zgadzam się , bardzo mądry post .
    Bardzo fajne zdjęcia z lapkami :)
    Zapraszam : http://sarajanikblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  65. Zgadzam się z tobą w 100 %. Ja również zauważyłam, że panuje jakaś dziwna moda do jakieś nienormalne i ogólnie nie moralne rzeczy. Nie rozumiem tego cięcia po to by zaszpanować, przecież skóra to nie papier. Po co to w młodości z głupoty robić, a potem na starość chodzić z bliznami na ciele. Świetny post i ogólnie bardzo fajny blog. Z chęcią zaobserwuję :)

    Pozdrawiam cieplutko,
    kalkosia

    OdpowiedzUsuń
  66. Hello dear! Nice blog!
    Follow me and I will follow back)

    My Blog: violaceous_flavor
    Write me in my blog if you following me)

    OdpowiedzUsuń
  67. Bardzo ciekawy blog , tak samo jak post:)
    Temat dość kontrowersyjny ,jednak Tobie udało się go przeanalizować bardzo prawdziwie :)
    Świetny blog! Obserwuję !
    http://zuzanna-ratajczak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  68. Nie rozumiem tych ludzi. Okaleczać się dla szpanu... No gorszej głupoty chyba nie ma. U mnie w szkole jest jedna dziewczyna, która cięła się, ponieważ zostawił ją chłopak, z którym była dwa tygodnie...

    NOWY POST NA FABRYCE MIĘTY KLIK! :))

    OdpowiedzUsuń
  69. akurat u mnie w szkole sytuacja jest dość odwrotna, gdyż dziewczyna, która się cięła została wyśmiana i do końca roku, gadano tylko o niej. Chociaż, szczerze mówiąc, nie wiem czy ona była jedną z tych osób, które tną się "dla szpanu"

    // La Decadence //

    OdpowiedzUsuń
  70. Great Post ! İ love your blog <3
    İ am following you.You can also follow me back please !
    Kisses.
    makyajtavsiyem.blogspot.com.tr

    OdpowiedzUsuń
  71. Na prawdę bardzo mądrze piszesz, u mnie raczej nie ma takich sytuacji, ale mam styczność raczej z tym prawdziwym okaleczaniem.
    Pozdrawiam, Krystian :)

    powerlesss.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  72. Dobrze powiedziane. Przychodzą i mówią jakie to one są samotne, jakie one to sobie rzeczy robią... aż się rzygać chce... Szczery i prawdziwy post od serca.

    + zapraszam wszystkich do mnie, każdy kto skomentuje i zostawi link do bloga, będzie dodany do obserwujących :]
    http://zyje-sie-tylko-raz-mn.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  73. Jeżeli ktoś próbuje popaść w depresje "dla popularności", czy też dlatego, że jest to modne, to gratuluje braku mózgu. Nie jest to ani zabawna, ani fajna choroba. :)
    Mnie też denerwuje to, jak dziewczyny się użalają nad sobą..... Jak to Mia xoxo napisała "aż się rzygać chce".
    Post bardzo mądry i dobrze napisany.

    soylena.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  74. this is a very nice post.. nice blog
    pleaseeeeee i am following you.. kindly follow back dear. thank you http://melodyjacob1.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  75. Dobrze napisane! Wszystko zaczęło się od "smutnych" tumblr'ach

    Chcesz zyskać nowych czytelników? Wygraj post promujący aż na 3 blogach! więcej tutaj:
    KONKURS!!! (KLIKNIJ TUTAJ)


    niktniewidzi.blogspot.com (KLIKNIJ TUTAJ)

    OdpowiedzUsuń
  76. Bardzo ładne zdjęcia :) Sądzę, że w każdej szkole jest choć jedna osoba, która się tnie. Tak też jest w mojej.
    http://przyszopceuszatych.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  77. Zgadzam się z tb w pełni. Nie rozumiem osób, które samookaleczają się dla szpanu. Nie rozumiem tego w ogóle...;c
    Rozumiem natomiast osoby, które naprawdę mają / miały z tym problem, bo podobnie jak ty - miałam z tym styczność, ale nie mogę powiedzieć skąd.

    Pozdrawiam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  78. Szczerze mówiąc osoby, które kaleczą się, bo "taka jest moda" tak naprawdę robią to po to, aby zwrócić na siebie uwage innych. Ale osoba, która "tworzy" sobie problemy psychiczne je tak naprawdę ma i powinna się zgłosić do psychologa.

    http://jagodowa-malpka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  79. Też miałam styczność z takimi osobami..i uważam właśnie ze robily to dla 'szpanu'.. Żeby się pochwalić tym na ask'u, dodać zdjęcie swojego pociętego nadgarstka na ig czy tumblr.. A kiedy normalnie jak gdyby nigdy nic przeszło się kolo nich odrazu się te osoby chwaliły ' co one to nie robią ' . Osobiście widziałam widok tak pociętych nóg czy innych cz. ciała ale nie z powodu ze ktoś przez przypadek odsłonił ubranie tylko ze względu na chwalenie się tym wszystkim osobom... Na szczęście szybko interweniowałam i skończyło się to tak jak się skończyło :') pozdrawiam, na takiego posta czekałam długo. Myślałam ze to tylko moje zdanie na ten temat :))

    OdpowiedzUsuń
  80. Smutne jest to, że wiele osób robi to dla lansu, stawiając osoby z prawdziwymi problemami w złym świetle. Robią to, by je zauważono.Nie ważne czy dobrze czy źle.By po prostu widziano ! To po prostu chore, ponieważ tak jak mówie jest mnóstwo ludzi z depresją, anoreksją, bulimią...wymieniać tak mogę cały dzień i tak naprawdę osoby "lansujące się" szkodzą im ,jak i sobie...
    http://nika-is-here.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  81. Nie muszę czytać, nie muszę oglądać zdjęć. Sam tytuł posta sprawił, że masz moją obserwację, a lekturę nadrobię za moment. Dzięki za komentarz u mnie :>

    niewiernykoza.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  82. Very nice photos and they are very creativ !!! I like it so much !!!

    I want to invite you to visit and Follow my blog ! iT’S SOMETHING FOR EVERYBODY LOVING GOOD FASHION AND HIGH QUALITY PHOTOS !!
    follow for follow ? you start ;)
    SEE YOU ON VICIRAGE

    http://vicirage.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  83. Świetny post :)

    http://to-many-things.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  84. Cudowne zdjęcia :)
    http://blog017.blogspot.com/2015/01/diaries.html

    OdpowiedzUsuń
  85. Masz naprawdę wspaniałego bloga. Jestem tu pierwszy raz, ale piszesz ciekawie i z sensem więc postanowiłam przeczytać parę notek wstecz. Oby tak dalej!
    Zapraszam też do siebie : maymiodek.blogspot.com
    Może znajdziesz coś dla siebie, co mogłoby Cię zainteresować! :)
    Oczywiście - dodaję do obserwowanych :*

    OdpowiedzUsuń
  86. cholera, nawet nie wiesz jak się z Tobą zgadzam! Bardzo,bardzo, bardzo. Tak samo - denerwują mnie ludzie, którzy na fb, wstawiają posty o tym jacy to oni są smutni i jak im źle. Ok, może jest źle, ale serio chcą to pisać na forum publicznym? Każdy musi wiedzieć o tym że mają problem? Osoby które się tną, bo muszą, bo to nałóg, bo inaczej nie radzą sobie z problemami - nie mówią o tym, wstyd im, żałują za każdym razem. Nie rozumiem jak można się okaleczać dla "szpanu"? Robić taką głupotę! Przez własne podążanie za tym co modne, może się takim osoba przydarzyć krzywda. To żałosne. Mam problem? To próbuję sobie z nim poradzić w każdy możliwy sposób, ale nie afiszuję się w krótkim rękawku z pociętymi nadgarstkami "ej, współczujcie mi wszyscy".

    OdpowiedzUsuń
  87. Świetne zdjęcia!
    Smutne jest to, że ktoś próbuje zwrócić na siebie uwagę smutnymi tumblrami i wstawiając jakieś depresyjne cytaty. Zenada, że to juz jest moda...
    http://modajestnaszapasja.blogspot.com/2015/01/xxx.html
    Każdy komentarz i obserwacja motywuje do dalszej pracy! :*

    OdpowiedzUsuń
  88. mam to samo odczucie- samookaleczanie się jest teraz w modzie.


    ~ m y b l o g

    OdpowiedzUsuń
  89. Świetny post! Daje dużo do myślenia..zgadzam sie z tobą choroby psychiczne są teraz w modzie.. tylko po co na siłę chcemy być chorzy? Cieszmy sie ze zdrowia ;) Zapraszam do mnie -- > Amiliaza.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  90. W mojej szkole niestety też tak jest -,- To mnie strasznie irytuje te ,,dzieciaki'' robią to dla szpanu i myślą, że są fajne .... żałosne.

    Jeśli miałabyś czas to wpdanij http://lubieszpinak4444.blogspot.com/ :)

    OdpowiedzUsuń

♫ Każdy komentarz jest dla mnie motywacją
♫ Jeżeli blog ci się spodobał - zaobserwuj
♫ Zostaw link do swojego bloga, a postaram się go odwiedzić :)
♫ Jeśli masz zamiar komentować tylko po to, by się zareklamować, to lepiej wogóle nic nie pisz :)
♫ Nie bawię się w obs=obs, zależy mi na prawdziwych czytelnikach.