Nie daj się!

20:40 Talla 77 Comments

Hejo!
Ostatnio nie bywam tu zbyt często. Chyba teraz nikt nie ma czasu na lenistwo i obijanie się, bo zbliża się koniec semestru. Już niektórzy z Was zaczynają niedługo ferie, ja muszę czekać jeszcze całe 2 tygodnie, aż będę mogła sobie odpocząć...No, przynajmniej przez tydzień. Połowę ferii mam już zaplanowane. Nie przeze mnie, przez rodziców. Jedziemy (jak co roku) na narty. Szczerze mówiąc, strasznie mi się w tym roku nie chce. Jak pomyślę, że codziennie przez przynajmniej kilka godzin trzeba będzie marznąć na stokach, odechciewa mi się tego. Ale nie dam się lenistwu!
--------------------------------------------------------------------------------------
Często tak jest, prawda? Chcemy coś zrobić, ale nie chce nam się. Planujesz, że dzisiaj wieczorem będziesz biegać. Nadchodzi wieczór, a tu znajdujemy dziesiątki wymówek, że nie możemy, nie mamy jak. Nie oszukujmy się, że tak nie jest. Każdy od czasu do czasu ma tak, że nie chce się nic robić. Przecież nie ma nic złego w małym leniuchowaniu, prawda? :))
No pewnie że nie.
Ale czasami to krótkie leniuchowanie, "przedłuża się" (?). Tracimy chęć na wszystko, rezygnujemy z naszych planów, bo nam się po prostu nie chce. U mnie jest tak często ze zdjęciami. Jeśli odpuszczę sobie raz "sesji" (w pazurkach, bo nie wiem czy to można nazwać sesją, haha), odpuszczam sobie drugi i trzeci, a kiedy chcę napisać posta, okazuje się że mam zero zdjęć które mogłyby się nadawać. To taki mój przykład.
Chociaż wydaje mi się, że najgorszą rzeczą, do jakiej nam się nie chce zabierać jest NAUKA. Strzelam, że większość z Was się ze mną zgodzi. Ile to już razy obiecamy (nie tylko sobie), że będziemy się lepiej uczyć, poprawimy oceny, a jednak kiedy przychodzi czas na naukę, nagle ściany stają się interesującym elementem, a telefon zyskuje niesamowitą moc przyciągania. Skąd ja to znam? :D
Ale nie można dać się lenistwu! Znacie jakiegoś lenia, który osiągnąłby coś w życiu? Ja nie :)
No właśnie.
Więc co zrobić, żeby się zmotywować?




Konsekwencje i nagrody. Pomyśl.
Jeśli nie będziesz się uczyć, nie tylko dostaniesz złą ocenę. W przyszłości będzie to dla Ciebie utrudnieniem.
Jeśli będziesz się uczył, życie lepiej Ci się potoczy, będziesz wiedział więcej, a co się z tym wiąże - zyskasz lepszą pracę, lepsze warunki życia.
Wiem, obowiązki zniechęcają wszystkich do działania. Mnie też. Ile to razy czytałam książkę z okropną niechęcią tylko dlatego, że to była lektura. No, ale trzeba się zmuszać. Nie wszystkie rzeczy są dla nas przyjemnością, ale trzeba to zrobić. 
Życie nie polega tylko na przyjemnościach.



Czyli co...? Kończymy z lenistwem! Bierzemy się do roboty! :D



Jak wy zwalczacie lenistwo?

77 komentarzy:

  1. ja tam lubię się uczyć i to bardzo! :)
    chcę być lekarzem, a co z tym się wiaże? lata studiów!\
    dorey-doorey.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam dokładnie to samo. Jednak teraz w okresie ferii zmuszę się do nauki, konsekwentnie!
    http://www.by-mickey.blogspot.com/2015/01/pomagaj-bo-warto.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Ooo instax! Zazdroszczę :)
    Śliczne zdjęcia i świetny post. :3

    Mój blog(klik) c:

    OdpowiedzUsuń
  4. Oooo... wlasnie dzisiaj nic mi sie nie chce. To okropne uczucie! kingas1blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Jesteś przepiękna! I te nogi. x.x :*

    OdpowiedzUsuń
  6. Mi również bardzo często się czegoś nie chce, ale z reguły staram się to przezwyciężyć. Masz rację, nie można się poddawać lenistwu! :)


    Pozdrawiam i zapraszam do mnie! - Klik! ♡

    OdpowiedzUsuń
  7. ja akurat jestem bardzo zawzieta i uparta osoba, wiec kazdy moj cel musi byc spelniony :D

    http://kamoop.blogspot.com <-klik

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny post, bardzo motywujący :)
    Jak na razie nie umiem zwalczyć swojego "nie chce mi się" pogoda źle na mnie działa, więc co rano witam się ze złym humorem, mam nadzieje, że ten okres lada chwila minie :)

    Pozdrawiam!
    Aleksandra Blog - kliik! ¦

    OdpowiedzUsuń
  9. Niestety bardzo często leniuchuje, ale potem myślę sobie, że nikt za mnie nic nie zrobi. Nie cierpię się uczyć szczególnie, że wiem iż połowa przedmiotów jest mi nie przydatna bo nie piszę ich na maturze. :(
    http://paulinapaulaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. No no! Super blog! nie spodziewałam się że będzie taki nieziemski!
    Świetne zdjęcia ;*

    OdpowiedzUsuń
  11. tez tak mam że jak sie położe to już nie wstane xd hahaha! śliczne zdjęcia:*

    Pozdrawiamy!
    ♡✿ Twins Life. [KLIK] ✿♡

    OdpowiedzUsuń
  12. Też muszę się wziąć i przyłożyć do nauki, jestem w trzeciej gimnazjum więc nauki sporo, do tego jeszcze dochodzą testy, więc trzeba się motywować do nauki i myśleć o przyszłości.
    Koniec z LENISTWEM ! :)

    Zaczynam na nowo, zapraszam :http://by-joaannaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak zwalczam lenistwo? Ja jego nie zwalczam. To ono zwalcza mnie.. A tak swoją drogą, ja też muszę się przyłożyć do nauki, bo będzie słabo.. :(

    foiietreves.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja wczoraj miałam iść biegać..ale nie poszłam, za to w domu poćwiczyłam :) super post i zdjęcia ^^

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękne zdjęcia ♡

    natalyy-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. u mnie jest ciężko ze zwalczaniem lenistwa, bo jestem strasznym leniuszkiem, ale jakoś na razie utrzymuję się hihi :)
    mogłabyś poklikać u mnie w linki z ubraniami? bardzo mi zależy :) http://nataliexbrunette.blogspot.com/2015/01/wspopraca-z-choies.html

    OdpowiedzUsuń
  17. Fajny i ciekawy post <3 masz instaxa <3

    OdpowiedzUsuń
  18. fajna stylóweczka :)
    sweter wpadł mi w oko :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Tez jak sie uczę to nagle wszystko mnie interesuje z wyjątkiem tego co powinnam umieć xd

    mysmilelile.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Śliczny sweterek!

    melania-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja koniecznie musze sie zmusic do nauki hahah ale zupelnie nie mam motywacji. Jestes slicznie ubrana :)

    Mój blog, klik!

    OdpowiedzUsuń
  22. U mnie lenistwo często jest górą niż nauka :)
    bardzo fajne zdjęcia.

    hopefulness5.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Zgadzam się w motywowaniu najlepsze są nagrody i konsekwencje :)
    nataa-liiaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. O-O , fajny post , i świetny blog ;)
    Miłego weekendu ^^
    Zapraszam do mnie - sytuacjabez.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja motywuję się tym, że nic nie osiągnę bez dobrych ocen. To mi wystarcza :-)
    Mój blog - kliknij

    OdpowiedzUsuń
  26. Dobrze napisane, cudownie ! :)
    http://blog017.blogspot.com/2015/01/diaries.html

    OdpowiedzUsuń
  27. Ja się cieszę,bo mogę sobie poleniuchować, heh. Nie muszę nic poprawiać xd
    Julajulia.blogspot.com.

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja także muszę czekać na ferie jeszcze 2 tygodnie. Jeżeli chodzi o lenistwo, to nie mam jakiegoś konkretnego sposobu by je zwalczyć. Jakoś samo mi to przychodzi, że wolę coś robić, niż siedzieć bezczynnie przed komputerem czy telewizorem.
    mycrazytwistedworld.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Śliczne zdjęcia:) Motywujący post:)
    http://karoanddaga.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. Obrałam sobie konkretny cel, akurat w tym wypadku wydarzenie, i postanowiłam ćwiczyć i ćwiczę już od 10 dni :)

    OdpowiedzUsuń
  31. haha fajny post, oryginalnie! Ja probuję się nie dać, spacery z psem, wychodzenie z domu :D

    http://feel-that-moments.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. Bardzo ładne lustro ;)

    http://weraweronika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  33. Super blog, mądrze pisane posty, ładna jesteś :)
    Szczególnie przypadł mi do gustu post poniżej, o depresji.

    written-by-julia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  34. Super blog. W sposób jaki piszesz posty jest genialny. Wszystko przemyślane i dopracowane :) Będę tu zagladać częściej! :)

    http://melbrix-magazine.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  35. Lenistwo... można powiedzieć że to współczesna choroba która coraz częściej nam dolega

    OdpowiedzUsuń
  36. fajne zdjęcia :)
    http://topgala.blogspot.com/2015/01/school-probny-egzamin-gimnazjalny-stres.html

    OdpowiedzUsuń
  37. świetny blog

    zapraszam do mnie : http://laninatosia.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  38. Jestem strasznie leniwa, lecz staram się to zwalczać jakoś haha :)

    Pozdrawiamy!
    ♡✿ Twins Life. [KLIK] ✿♡

    OdpowiedzUsuń
  39. ja nigdy o sobie nie mogłam tak powiedzieć, ale przez przerwę świąteczną stałam się strasznie leniwa :c i muszę jakoś to naprawić :(
    http://karik-karik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  40. Ja mam jednego nauczyciela, który zawsze nam powtarza: "Bądź leniem!". Za pierwszym razem odpowiedziała mu trzydziestka par zdziwionych oczu, "No tak. Bądź leniem! Wszyscy genialni wynalazcy, którym zawdzięczamy dziś wiele wspaniałych rzeczy byli LENIAMI. Wymyślili coś, bo tak bardzo nie chciało im się tego zrobić, że chcieli skrócić czas na wykonanie tego. Bądź taki jak oni. Bądź leniem!". To mądra rada.
    blog - klik♥

    OdpowiedzUsuń
  41. genialny post :) + śliczne masz włosy :)
    zapraszam ;)
    http://gabriellle-gabriellle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  42. Moje lenistwo jest trudne do zwalczenia.
    I dlatego planuję swój dzień co do minuty.
    love-inaczej-inna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  43. Ja jak już coś postanowiłam to od razu to robię i nie czekam aż nadejdzie moje lenistwo :D to najbardziej się sprawdza :)
    http://przyszlosczapisanawterazniejszosci.blogspot.com/2014/11/dzien-dobry-kocham-was-lalalala.html

    OdpowiedzUsuń
  44. Bardzo motywujący post! :3 Po przeczytaniu go od razu się zmotywowałam i zabrałam do odrabiania lekcji! Dziękuje! <3
    http://neversayneverbyjulia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  45. Mi jest ciężko, ale się udaje ; D

    jeta-jeeta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  46. Świetnie napisany post! :3 Ja też czasem dostaję takiego lenia, że nie chce mi się do niczego zabrac haha. Ale wtedy myślę sobie właśnie o konsekwencjach mojego lenistwa i zabieram się do roboty ;D
    Piękne zdjęcia!
    kikaa-blog.blogspot.com [KLIK]

    OdpowiedzUsuń
  47. Dokładnie.Trzeba z tym lenistwem skończyć hah
    http://teenluxy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  48. śliczne zdjęcia :)

    http://shubiduoff.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  49. A ja tam nie kończę z lenistwem :D
    tusiaobiektywnie.blogspot.com jestem nowa :)

    OdpowiedzUsuń
  50. Ja jestem leniwa, ale jak coś trzeba zrobić to się przełamuję! :D


    www.laura-ss.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  51. Piękne zdjęcia :)

    http://yoenmimente.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  52. Przyznam, że mi samej osobiście się ciężko zmusić do nauki,
    ale wiem, że muszę i chociaż się staram coś zrobić.

    http://sabrinka123.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  53. Masz wielką rację. Świetnie napisany post !

    www.roseoffashionblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  54. Ale świetny post :) Zdjęcie śliczne. może komentarz za komentarz ? :) Obserwuję i licze na to samo ;)
    http://nadi-naadi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  55. śliczne zdjęcia ^^ masz rację! super napisałaś posta ;)
    zapraszam do mnie :P

    http://loveyourlifexantonia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  56. Świetne zdjęcia! :)
    Zakochałam się w Twoich włosach *.*

    by-kinqa.blogspot.com- KLIK

    OdpowiedzUsuń
  57. Mnie motywuje po prostu brak czasu :) Wiem, że jeśli nie zrobie czegoś teraz to potem nie zdążę :)

    simplyandwhite.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  58. Świetnie napisany, prawdziwy post! Mam dokładnie tak jak Ty, ale czasami trzeba wziąć się w garść i zamiast siedzieć przed komputerem, czy telefonem to np. sie pouczyć (tym bardziej, że mieszkam za granicą i muszę uczyć się języka). Wiem, że to tak prosto się mówi, ale czasami jest coś łatwiejsze jak nam się wydaję ;)

    http://juliestyle1.blogspot.de

    OdpowiedzUsuń
  59. Też mam ferie dopiero za dwa tygodnie. ;/
    Instax! ♥

    hollyandholly1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  60. Cudne włoski! :-) świetnie wyglądasz, buzka! :-)

    http://nataliazarzycka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  61. Też zaczynam za dwa tygodnie ferie :)
    Śliczne zdjęcia 👌❤

    OdpowiedzUsuń
  62. Ja zawsze wtedy zaczynam myśleć o wszystkich moich planach i marzeniach i to mnie automatycznie bardzo motywuje, bo wiem, że nic nie można osiągnąć bez ciężkiej pracy ;* Cudowne zdjęcia.
    http://metkaaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  63. Ja nie potrzebuje żadnej nagrody za wykonaną pracę, wszystko robię dla siebie. Myślę o swoich planach na przyszłość, marzeniach, i po prostu... to wykonuję;) Piękne zdjęcia*,*
    hero-dog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  64. Przyznaje sie, jestem strasznie leniwa! To zdecydowanie moja wada ;/ staram sie ja likwidowac. Nie mam jakiegos przemyslanego sposobu na lenistwo, lecz moim postanowieniem na nowy rok jest byc mniej leniwa ;0 olikk-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  65. Ja jestem wielkim leniem! Ale staram się z tym walczyć :D

    niktniewidzi.blogspot.com (KLIKNIJ TUTAJ)

    OdpowiedzUsuń
  66. Znam to haha lenistwo mnie już dopadło i nie chce opuszczać :p --> Amiliaza.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  67. Ja swojego lenistwa nie zwalczam, pozwalam mu się ponieść haha :D

    Mam nadzieję, że wpadniesz również do mnie: SPIKED-SOUL.BLOGSPOT.COM i może zaobserwujesz :)
    Pozdrawiam i życzę miłego popołudnia!

    Elwira

    OdpowiedzUsuń
  68. Na lenistwo najlepszym "lekiem" jest nadmiar roboty ;D

    OdpowiedzUsuń
  69. Jak nie mam na nic ochoty, myślę jakie mogą być najgorsze konsekwencje tego, czego nie zrobiłam. :)
    śliczne zdjecia:)

    OdpowiedzUsuń
  70. Ja mam juz ferie ale.nie lenie sie w ogole. Gdy nic nie robie, mecze sie bardziej niz jak cos zrobie :)

    OdpowiedzUsuń

♫ Każdy komentarz jest dla mnie motywacją
♫ Jeżeli blog ci się spodobał - zaobserwuj
♫ Zostaw link do swojego bloga, a postaram się go odwiedzić :)
♫ Jeśli masz zamiar komentować tylko po to, by się zareklamować, to lepiej wogóle nic nie pisz :)
♫ Nie bawię się w obs=obs, zależy mi na prawdziwych czytelnikach.