❀ Kilka kroków do lepszego życia ❀ #1 "Jesteś tym, co jesz"

19:11 Talla 149 Comments

Hejo!
Znowu mnie tu nie było przez jakiś czas, ale teraz wszyscy musimy liczyć się z tym, że jest szkoła, nauka i inne obowiązki, więc są marne szanse na to, żeby posty pojawiały się tu częściej. Niestety, ale taka prawda. Mam tylko nadzieję, że nadchodzące święta pozwolą mi chwilę odetchnąć od tej całej bieganiny i pozbierać siły stracone w ostatnich dniach. Ale nikt nie lubi czytać o niczym, więc przejdźmy dalej!
--------------------------------------------------------
Na pewno spotkaliście się z powiedzeniem "jesteś tym, co jesz". Ten, kto to powiedział nie wymyślił tego ot tak sobie. Ostatnio czytałam pewien ciekawy artykuł o naszym układzie pokarmowym (no Natalia, naprawdę już nie masz co robić? :p). Dowiedziałam się z niego wielu rzeczy, które nawet nie przyszłyby mi do głowy. Zrozumiałam, dlaczego tak ważne jest to, co jemy.
Nasz układ pokarmowy jest jak drugi mózg. Naprawdę. Jest zbudowany z milionów komórek nerwowych, które przesyłają do naszego mózgu odpowiednie sygnały. I co zrobić żeby one były odpowiednie? Sami się pewnie domyślacie.
(fragment pchodzi z  "Top Sante - Love your healthy life numer z kwietnia 2015 artykuł "The brain in your belly")

Mamy już wiosnę, więc pomyślałam, że dobrym pomysłem na posty będzie seria z poradami w celu zmiany swojego życia. Wiem, że dla niektórych wiosna jest czasem na postanowienia, więc czemu nie :D Ale tym razem nie skupiajmy się tylko na wyglądzie, na figurze. Skupmy się na....swoim wnętrzu.
Tak jak napisałam wcześniej, nasz brzuch jest drugim mózgiem. Więc żeby dobrze pracował, potrzebuje, żeby dostarczać mu tych dobrych rzeczy, prawda?

jedz 5 posiłków dziennie, regularnie
Standardowa zasada: mało, a często. Zaplanuj sobie posiłki w ciągu dnia, o stałych porach. I tego się trzymaj. Chyba nie muszę tłumaczyć, po co to robić, bo założę się, że większość z Was to wie. Więc oszczędźmy sobie zbędnego pisania. Na swoim przykładzie powiem tylko, że regularne jedzenie bardzo pomaga zwalczyć uległość pokusom. Jedząc regularnie, zapobiegniesz nocnemu podjadaniu, w szczególności słodyczy. Pamiętaj, żeby ostatni posiłek zjeść 2-3h przed snem, a nie tak jak mówi znany mit - po 18.

nawadniaj się
Woda stanowi 60-70% naszego ciała. Jest bardzo ważnym składnikiem, gdyż reguluje różne procesy życiowe, umożliwia pracę naszych narządów, wspomaga trawienie i przemianę materii. Odpowiednia ilość płynów to 2 litry dziennie. PŁYNÓW. Dlatego wliczają się do tego również herbata, soki. Polecam pić też zieloną herbatę. Nawadnia organizm podobnie jak woda, przyspiesza przemianę materii i pobudza lepiej niż kawa! Ale uważajcie, bo jej nadmiar może przysporzyć Wam problemów ze snem (tak jak mam to ja).


im ciemniejszy chleb, tym lepszy
To jest akurat mit. To, czy chleb jest zdrowy, nie decyduje jego kolor, tylko skład. Dlatego należy czytać ulotki i wybierać te najmniej przetworzone, naturalne składniki. Zamień ziemniaki, frytki - na różne kasze, brązowy ryż,
mleczną czekoladę - na gorzką,
biały makaron - na ciemny, pełnoziarnisty,
mąkę pszenną - na mąkę razową, żytnią, orkiszową, gryczaną,
jogurty owocowe - na jogurt naturalny,
w internecie znajdziecie bardzo dużo takich zamienników.

owsianka dobra rzecz
Powiem Wam, że owsianka jest moim ulubionym śniadaniem. Lubię w niej to, że można z nią eksperymentować, dodawać składniki według własnego uznania, mieszać wiele smaków. Za każdym razem powstaje u mnie coś innego. Jednak minęło trochę czasu zanim się przekonałam do owsianki ;)) Dla większości jest obrzydliwa papka, która niezbyt przekonuje do zjedzenia. Nie złudźcie się tym! Owsianka to bomba błonnikowa, dodaje energii i pozbawia uczucia głodu na długi czas. podsumowując jest to idealny sposób na śniadanie :D


owoce, warzywa - czyli to co wszyscy wiemy
Chyba nie muszę nikomu truć jakie warzywa i owoce są dla nas i naszego zdrowia ważne. Muszę się przyznać, że sama nie jestem jakimś nałogowym pożeraczem warzyw, dlatego postanowiłam to zmienić. Wiecie jak? Robić sobie z nich koktajle :D Myślę, że większość z nas je lubi. Wystarczy zmiksować banana, trochę szpinaku, jedną pomarańczę z wodą mineralną i voila!



słodycze niedozwolone...
Nie do końca. Zdrowe odżywanie to styl życia, więc ma być przyjemnie. Grunt w tym, żeby znać umiar. Na początku ograniczenie słodyczy na pewno będzie trudne. Wyznacz sobie w tygodniu 3 dni, w których będziesz mogła zjeść sobie coś słodkiego, nieważne co, nieważne ile. Po pewnym czasie stanie się to już tak normalne, że Twój organizm dzięki zdrowemu odżywianiu nie będzie Cię ciągnął do słodyczy.


styl życia, nie dieta odchudzająca
Zdrowe odżywianie jest kojarzone z dietą odchudzającą i bardzo często z tym mylone. Nie chodzi nam przecież o traceniu na wadze, ale o nasze zdrowie. Ten stereotyp często sprawia mylne wrażenie i kiedy ktoś widzi, że jakaś szczupła osoba trzyma się tych wszystkich zasad zdrowego stylu życia, od razu lecą hejty "Chcesz wpaść w anoreksje?! Jesteś taka chuda i się jeszcze odchudzasz?!" Oczywiście, jeśli nagle zmieniasz sposób odżywiania na ten zdrowy, możliwe że stracisz na wadze, ale jeśli Ci na tym nie zależy (a nawet tego nie chcesz), można zawsze podjadać trochę orzechów i ziaren, żeby podbić tzw. "bilans".

wartość, nie ilość
Nigdy nie liczcie kalorii. Jest to czasami zalecane, ale uwierzcie, że prowadzi do najwyżej do chorób. Nie warto patrzeć na ich ilość. Liczy się ich "wartość". Jeśli są dwie bułki: jedna pszenna, druga razowa i okaże się, że razowa ma więcej kalorii, to którą lepiej jest zjeść? Oczywiście że tą razową. Dlatego nigdy nie róbcie tego błędu i nie patrzcie na kalorie.




Wiem, że jest wiele takich postów w "internetach", ale pomyślałam, że taka notka może być fajną częścią tej serii. Tak jakby "odcinek" w tym sezonie :D Żeby nie było, pisałam tylko te rady, które są przeze mnie sprawdzone, więc nie bójcie się, nie jesteście moimi królikami doświadczalnymi. Chyba często to powtarzam, ale dla pewności napiszę jeszcze raz:
Piszę tylko o tym, o czym mam pojęcie. Więc macie ode mnie tę pewność, że wszystkie rady są napisane na moim przykładzie :)

Mam nadzieję, że pomysł na taką "serię" Wam się spodoba. Chciałam po prostu z Wami podzielić się radami, dotyczącymi zmiany swojego życia. Bo moje się zmieniło. Teraz chcę pomagać Wam, jak to zrobić :) Jesteście ze mną? :D


P.S. I co najważniejsze jest w tym? Pozytywne nastawienie! Ale o tym już w następnych postach :)

[klik]

149 komentarzy:

  1. No to muszę zacząć myśleś o moim brzuszku i tym co jem ;) Teraz najważniejszy będzie zdrowy tryb życia.
    sweethomesweety.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. No to muszę zacząć myśleś o moim brzuszku i tym co jem ;) Teraz najważniejszy będzie zdrowy tryb życia.
    sweethomesweety.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Swietne rady! Zgadzam sie z Toba w zupelnosci :) oczywiscie ejszcez bardzo wazne sa cwiczenia it :)
    patrycja-paulina.blogspot.com-KLIK

    OdpowiedzUsuń
  4. Moje koleżanki często jedzą w szkole owsiankę,myślę, że to dobrze.
    Niestety moja przyjaciółka wpadła w jakiś zły nawyk. Ma tarczycę i boi się, że będzie gruba, więc postanowiła zrobić sobie dietę, żeby "nie łączyć złych składników". Tzn. chleb z szynką rano - nie, chleb z serem rano -tak, chleb wieczorem - nie (fuck logic). Myślę, że twoje rady są lepsze, bo nie trzeba znać każdej kategorii jedzenia. Spodobał mi się ten post :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja rozumiem Twoja przyjaciolke. Tez mam chora tarczyce, nawet bardzo mocno i od momentu kiedy dostałam leki sterydowe momentami nawet obsesyjnie patrzałam na to ile i kiedy jem. Wątpie czy sama chciałabys przytyc nagle 10kg a przy takich lekach tak bywa dlatego akurat przy takich chorobach zeby nie przytyc trzeba sie na poczatku mocno ograniczyc :) oczywiscie nie mozna tego mylic z głodzeniem, bo jem tak jak inni, tylko we własciwych porach i konkretny rodzaj jedzenia na sniadanie, obiad i kolacje.

      Usuń
  5. Zgadzam się z Tobą !
    W wolnej chwili zapraszam do Mnie ! :)
    talaiwiki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. ostatnio naprawde staram sie zmienic nawyki zywieniowe! jem duzo mniej slodyczy, a wiecej owocow, praktycznie wcale zwyklej czekolady, musli zamiast platkow itp :) pisz tu czesciej!

    http://kamoop.blogspot.com <-klik

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawy post, pyszne jedzonko i śliczne zdjęcia :*

    Pozdrawiam ✿
    ♥Mój blog-kliiik♥

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajny post! Ja mam zamiar się wziąć za siebie więc te rady są jak najbardziej przydatne :)

    http://oliwwiaa-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Moje koleżanki w szkole bardzo często jedzą jogurt naturalny z płatkami itp. Ja wole pochrupać sobie marchewkę, zjeść jabłko czy coś podobnego ;p ew. jakąś kanapkę z razowego pieczywa z serem, pomidorem i ogórkiem :)
    Zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo przydatny post. :) Akurat w tym momencie staram się ograniczać słodycze, więc masz rację. Wyznaczę sobie trzy dni, w których będę mogła osłodzić sobie chwilkę. :)
    http://aguuuszka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja ostatnio zaczęłam się tak zdrowo odżywiać, bo stwierdziłam, że te wszystkie ciężkie rzeczy które jem sprawiają, że czuję się naprawdę ciężko i źle ;)
    adgam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. tak, to wszystko brzmi cudnie, ale moje nawyki żywieniowe są bardzo dalekie od tych które prezentujesz i co ? i ciężko mi to zmienić tak nagle. :)
    niuntis.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawy pomysł z tą serią!
    Ostatnio bardzo interesuje mnie zdrowy tryb życia! Muszę jutro spróbować jak smakuje owsianka!
    kingas1blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. piękne zdjęcia, wszystko świetnie napisałaś, naprawdę dziękuję, mega pomocny post!! ;)

    ~zapraszam na mojego bloga

    OdpowiedzUsuń
  15. świetne rady, super post bardzo ciekawy ;)
    zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo fajny post! Chętnie jeszcze takie poczytam u Ciebie. No i te rady są cenne :)

    OdpowiedzUsuń
  17. z tym chlebem to nie prawda. są czasem ciemne chleby tylko dlatego, że mają barwniki, a wartość odżywcza taka sama jak w jasnych. uczyłam się o tym. ale tak czy tak wpis mi się podoba ; )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napisałam że to mit :) chyba nie do końca przeczytałaś posta...

      Usuń
  18. Dzięki tej notatce spróbuję zmienić swój tryb życia . Więcej owoców i warzyw mniej słodyczy. Przydatny post. Oby takich więcej. Śliczne zdjęcia :*
    http://agnieszka-agaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Jedynie do owsianki nie mogę się przekonać. :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Rzadko mi się to zdarza, ale nie mam nic do powiedzenia, po prostu się z tobą zgadzam :)
    Zapraszam! zuzu-zuzannaxx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Przede wszystkim - bardzo zaciekawił mnie Twój blog. Na dodatek jest okraszony pięknymi zdjęciami! Obserwuję i czekam na więcej ;)
    Teraz w temacie postu - są to rzeczy, o których niby każdy wie, jednak nie wszyscy wiedzą jak wprowadzić to w życie tak, aby nie cuć się 'pokaranym'. I myślę, że to właśnie jest siłą Twojego postu. Nie tylko pokazujesz, że można, ale także dajesz ku temu pozytywny zastrzyk energii. Tak trzymać! :)
    Powodzenia
    http://cutetodeath.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Oj polemizowałabym, ze ukłąd pokarmowy jest jak drugi mózg, bo mimo wszystko poczucie sytości i głodu zalezy od mózgu :)
    Mimo wszystko super wpis- ja jestem po trochu wszystkim, a słodycze jem sporadycznie. Raz na 2-3 tygodnie :3

    OdpowiedzUsuń
  23. Też uwielbiam owsiankę <3
    Rób więcej takich postów, bo są ciekawe ;)
    dusiiiak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Moje życiowe motto,jednak ciężko odmówić sobie czasem tych niezdrowych rzeczy.

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja staram sie jesc 5 posilkow dziennie :)
    http://teenluxy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Świetne porady!!! Czekam na więcej takich postów!!!
    jusiathebest.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Doskonały post, z pewnością motywujący. Mi najbardziej zależy na zrzuceniu paru kilogramów.
    Ja ogólnie śniadań zwykle nie jem [a jak już to dwa, trzy razy w miesiącu], obiadów w szkole nie tknę, kolacji też nie mam, więc często po prostu sięgam po słodycze, ale staram się raczej po owoce, warzywa.
    Ja piję mnóstwo wody, haha, chyba nawet więcej niż jem! ;)
    Ogólnie zawsze lubiłam napoje ;d
    Ja co do owsianki, nie wiem, bo jak już mówiłam, śniadań zbyt często nie jem.
    PS. Ja lubię czytać o niczym!
    Geez, ale to ciastko pysznie wygląda! ;D
    Chyba zaraz pójdę sobie po jabłko, akurat dzisiaj zjadłam na obiedzie bułkę i pół talerza zupy, więc głodna nie jestem, ale jak pomyślę o tym czekoladowym zającu to biegnę po jabłko albo marchewkę! ;D
    Ja osobiście kocham owoce, warzywa nawet lubię, rzadko robię sobie z nich koktajle, ale chyba zacznę ;)
    Często do jogurtu naturalnego dodaję zmiksowane jabłko, banana, marchewkę i o dziwo jest pyszne! ;D
    To wszystko brzmi super, ale nie ma się co oszukiwać - w większości mój bilans to słodycze :'(
    sage-servant1.blogspot.com <-- zapraszam :*

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja uwielbiam owsiankę i w ogóle zdrowy tryb życia jest cudowny, ale niestety przez szkołę trochę niemożliwy, według mnie bardzo fajna, Twoja wersja tych popularnych postów ;)
    Zapraszam do mnie :D
    http://my-natalias-place.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  29. Giveaway :)!!!! Zapraszam!!

    http://foreverandsmile.blogspot.com/2015/03/giveaway-from-sheinside.html

    OdpowiedzUsuń
  30. cudowny blog !
    piękne zdjęcia
    zapraszamy&pozdrawiamy
    http://palaania.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  31. Jeśli chodzi o nawadnianie się to polecam aplikację Weater Your body, naprawdę bardzo fajna. Mam ją od 2 dni i dzięki niej wiem (mniej więcej) ile wody dziennie wypijam :)
    Julajulia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  32. ja właśnie powoli przerzucam się na zdrowszy tryb życia,tyle że jest mi trochę trudno,ale robię postępy :)

    oleksandra-official.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  33. świetne, przydatne rady :)
    pozdrawiam!

    {la decadence}

    OdpowiedzUsuń
  34. fajna notka no i przede wszystkim ciekawie napisana, a zdjęcia super! :)

    [ life plan by klaudia ]

    OdpowiedzUsuń
  35. Bardzo dobrze napisane! Zdjęcia są świetne.
    MÓJ BLOG - KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  36. Rewelacyjne rady :) Cenie sobie takie posty, bo wiele osob nie wie jak zaczac i od czego sie zabrać. Niedawno dodałam wpis dotyczacy odpowiedniego odzywiania sie. Okazuje sie ze ludzie wiedza, ale nie praktykuja tego, a szczegolnie nie potrafia sie zmobilizowac i to jest najgorsze. Wiele dziewczyn nie je sniadania ktore jest podstawa w poprawnym odzywianiu sie. No ale coz, nie przetlumaczysz.
    Ja trzymam sie treningów i 5 posilkow dziennie wiec zycz mi powodzenia! :)

    Pozdrawiam i zapraszam na mala dawke fotografii :)

    ----Poznaj mój świat fotografii----

    OdpowiedzUsuń
  37. Świetny post i śliczne zdjęcia!
    W 100% się z Tobą zgadzam :)
    Pozdrawiam cieplutko :*

    ✿by Sylwia - klik✿

    OdpowiedzUsuń
  38. Świetne porady, co do liczenia kalorii kiedyś na to sama "zachorowałam" :)
    szwajjka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  39. Ja w sumie nie przykuwam uwagi do tego co jem, choć prawdę mówiąc i tak większość to rzeczy zdrowe :)
    http://paulaa-bloog.blogspot.com/2015/03/choies-wishlist.html

    OdpowiedzUsuń
  40. Słodycze niedozwolone a jak się oprzeć takiej małej czekoladce np :3
    nataa-liiaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  41. Słodycze niedozwolone a jak się oprzeć czekoladce np? ;3
    nataa-liiaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  42. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  43. Super post! Ze wszystkich rad na pewno skorzystam :)
    Mój blog - klik :)

    OdpowiedzUsuń
  44. całkiem przydatne wskazówki :D
    http://zyciowa-salatka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  45. rady są świetne, byle tylko wytrwać w postanowieniach :)

    OdpowiedzUsuń
  46. Ja ostatnio staram się wprowadzać właśnie wiele z tego co napisałaś :)

    www.zajkowskaczyta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  47. świetne wskazówki ;*
    Zapraszam do siebie

    http://footo-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  48. Bardzo przydatny post :)
    paulan01.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  49. Tak, zdrowe odżywianie jest bardzo ważne, aczkolwiek u mnie jet pewien problem z odłożeniem słodyczy na bok :D
    Mam taki sam kubek w te napisy :)
    MÓJ BLOG - KLIK :)

    OdpowiedzUsuń
  50. Bardzo pomocne rady, za pewne są sto razy lepsze niż te wszystkie drakońskie diety (y)
    http://karloseek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  51. super rady, bardzo przydatne!
    daryyl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  52. hej
    super post
    razem z przyjaciółką ( ona ma na tym punkcie fioła) interesujemy się zdrowym trybem życia i wszystkim co z tym związane zresztą Milena zrobiła niedawno u nas posta wszystko o owocach
    fajnie że też się tym interesujesz pozdrowionka '
    zapraszam do siebie♥ :
    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  53. Od tego postu postanawiam się stosować do tych rad! W marcu zaczęłam biegać, teraz na jakiś czas przestałam (choroba i potworne bóle kończyn), a moje odżywianie... jedna, wielka tragedia! Ale chciałabym do wakacji trochę schudnąć, więc ten post bardzo mi pomógł :*

    different-view-of-the-life.blogspot.com - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  54. bardzo fajne rady ;))
    pozdrawiam cieplutko :))
    woman-with-class.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  55. Uwielbiam owsiankę i staram się codziennie zjeść jakieś owoce. Uwielbiam takie posty ♥
    Zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  56. Ja uwielbiam musli i mogłabym jej jeść z każdymi możliwymi dodatkami, ale owsianka to nadal nie moja bajka.
    Pozdrawiam i zapraszam na http://the-sound-of-your-heart-beating.blogspot.com/2015/03/diy-pastel-jeans.html

    OdpowiedzUsuń
  57. pszydatne wsazuwki :) na pewno skozystam

    Zapraszam do mnie :) =KLIK=

    OdpowiedzUsuń
  58. Świetny post na pewno się postaram spełnić wszystkie warunki. Czekam na więcej i oczywiście obserwuje :)

    OdpowiedzUsuń
  59. Polecam też ciepłą wodę z cytryną na pół godziny przed pierwszym posiłkiem. :)

    ♥ Diana Ashe KLIK! ♥

    OdpowiedzUsuń
  60. Bardzo motywujący post! Ja od pewnego czasu ograniczam słodycze i idzie mi całkiem dobrze :)
    matrelsy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  61. Jest motywacja ! Świetne wskazówki :D Oczywiście obserwuję :*
    Pozdrawiam cieplutko xoxo i zapraszam do mnie :*
    little-nasty-girl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  62. Twój design bloga jest cudowny <3
    http://asertywnia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  63. Trochę nie rozumiem tego tekstu "Jesteś tym, co jesz."
    Właśnie zastanawiałam się nad nim zanim trafiłam na twój post :)
    Ale mimo wszystkiego powinnam zmienić dietę.
    Jeść mniej słodyczy i dużo pić, bo jestem odwodniona trochę.

    live-telepathically.blogspot.com kliik



    OdpowiedzUsuń
  64. świetny pomysł z serią a co do postu, bardzo motywujący

    W wolnym czasie zapraszam do siebie.
    http://the-fight-for-a-dream.blogspot.com/
    Jeśli blog przypadnie Ci do gustu byłoby mi miło gdybyś zaobserwowała :)

    OdpowiedzUsuń
  65. Bardzo dobrze,że napisałaś o tym na blogu.Może dzięki tej notce dziewczyny zrozumieją o co tak naprawdę chodzi w zdrowym stylu życia.Dieta nie trwa miesiąc,tylko stopniowo przemienia się w normalne żywienie.Ja nie wyobrażam sobie życia bez owoców,warzyw czy zielonych herbat.A co do słodkiego to napisałaś samą prawdę,wiem o tym z własnego doświadczenia ;)

    http://przyszlosczapisanawterazniejszosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  66. Ostatnio zrobiłam sobie plan jedzenia, że tak powiem i jak na razie się tego trzymam :)
    Miłego dnia!
    frydrychmartyna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  67. Zawsze marzyłam o idealnym, zdrowym trybie życia, ale kiedy już mi się uda nie jest słodyczy przez 2 tygodnie, to zawsze i tak to popsuję jednego dnia. Doszłam do wniosku, że po prostu nie umiem całkowicie zrezygnować z pewnym rzeczy, ale mogę je bardzo ograniczyć! :)

    Mój blog- ultradefenceless

    OdpowiedzUsuń
  68. Świetny post! Sama próbowałam nie jeść słodyczy przez miesiąc i mimo, że koleżanki mi proponowały ja nie dawałam się! Teraz już przyzwyczaiłam się do tego, że nie potrzebne mi są słodycze wolę je zamienić na jakiś owoc i czuję się z tym lepiej:*
    Cudowny blog!!
    http://polianja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  69. Świetne porady! Uwielbiam zdrowe odżywianie! ;)
    Słodyczy już od dawna nie jem :)

    NOWY POST NA FABRYCE MIĘTY KLIK! :))

    OdpowiedzUsuń
  70. Pokaźna lekcja biologii w wykonaniu Natalii - to lubię! :). Mądre są te porady i zapewne skuteczne. Ja nie muszę się na szczęście (?) odchudzać, bo i tak już jestem nadmiernie szczupła, ale kiedyś to się może zmienić, wtedy tu powrócę haha :D.
    www.viridis-esse.blogspot.com - mój nowy blog z przemyśleniami, mam nadzieję, że przeczytasz i skomentujesz :)).

    OdpowiedzUsuń
  71. Pokaźna lekcja biologii w wykonaniu Natalii - to lubię! :). Mądre są te porady i zapewne skuteczne. Ja nie muszę się na szczęście (?) odchudzać, bo i tak już jestem nadmiernie szczupła, ale kiedyś to się może zmienić, wtedy tu powrócę haha :D.
    www.viridis-esse.blogspot.com - mój nowy blog z przemyśleniami, mam nadzieję, że przeczytasz i skomentujesz :)).

    OdpowiedzUsuń
  72. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  73. Świetne rady. Muszę wreszcie przeskoczyć na zdrowszy tryb życia i zacząć bardziej o siebie dbać. Zapewne jeszcze nie raz powrócę do tego posta :)

    duo-jessie.blogspot.com <-- KLIK

    OdpowiedzUsuń
  74. świetne rad. Jestem pod wrażeniem bloga, napewnoe będę tu często zaglądać...obserwuje
    http://haniunia01.blogspot.com/
    fajnie jak byś zajrzała pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  75. świetne rady! :) sama się ich trzymam ;)
    krysiastyle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  76. bardzo dobrze to napisałaś :)

    ewamaliszewskaoff.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  77. Zgadzam się z wszystkim punktami. Też od jakiegoś czasu staram się zdrowo odżywiać :)

    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  78. wiesz co.. to co piszesz to calkowita racja, ale ja nie umiem tego przelozyc na praktyke :C

    ♥♥ SALIblog>>kliknij!<<

    OdpowiedzUsuń
  79. Ja odżywiam się zdrowo, i według podanych przez Ciebie punktów od niecałego miesiąca. Oprócz tego jeszcze ćwiczę, jak na razie zmiana stylu życia wychodzi mi dobrze :)

    julalula.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  80. Świetny post :) Ja nigdy nie próbowałam odżywiać się zdrowo ;p
    Mój Blog

    OdpowiedzUsuń
  81. super post! :)

    pinkmysteryofficial.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  82. Staram się żyć zdrowo, jednak nie zawsze mi to wychodzi.
    Zgadzam się, że część ludzi myli zdrowy styl życia z odchudzaniem ;)
    http://przyszopceuszatych.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  83. Interesujący post ;-*

    http://sapphireblog1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  84. POKLIKAŁAm jak prosiłaś ;) moze obserwujemy ? daj znać ;* K L I K :)
    WESOŁYCH ŚWIĄT:)
    PS. DZIĘKUJE ZA KOMENTARZ :*

    OdpowiedzUsuń
  85. Ostatnio staram się wprowadzać zdrowe odżywianie, ale momentami jest ciężko.
    http://aalexz-world.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  86. Staram się nie jeść dużo słodyczy ale czasami się nie da :( Ślicznie wyglądasz <3 Pozdrawiam cieplutko ! Jeśli tylko masz ochotę zajrzeć na mojego bloga to zapraszam :) Mile widziane komentarze i obserwacje :) Ja się odwdzięczę !
    daisy-bloog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  87. dużo racji :) jednak ja mam największy problem by wypić tyle wody jednego dnia ;D hehe
    pozdrawiam,

    http://moncoin39.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  88. Dziękuję za tego posta. Sama zbieram się do zdrowego odżywiania i póki co jestem na dobrej drodze.
    Mam do ciebie prośbę. Dopiero zaczynam i jakbyś miała chwilkę czasu mogłabyś ocenić mojego bloga? Chciałabym wiedzieć czy komuś się podoba to co robię :))
    http://pinkflapi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  89. Hej ! Superr blog ! Co powiesz na wspólną obserwację ? Jak tak to zacznij i odpowiedz u mnie ;)
    http://wikaandstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  90. bądźmy zdrowi.;) Świetny post;)

    http://malenkafotografia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  91. Masz totalną rację... Niestety jak dla mnie jest to bardzo trudne do wypełniania tych wszystkich rzeczy, ale daję z siebie wszystko! :)

    http://itssandradagmara.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  92. Ja staram się do większości tych punktów stosować :) Też dużo czytałam o odpowiednim odżywianiu, bo to na prawdę ważna rzecz :) Również bardzo lubię owsiankę * * Ciekawy pomysł na posta, na pewno przydatne rady :)
    pusta-szklanka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  93. Bardzo motywujący post, u mnie z regularnym jedzeniem jest słabo, bo przed szkołą nie jem śniadania i wracam o różnych godzinach do domu :/
    http://via-martyna.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  94. Jasne, masz rację, bo grunt to pozytywne nastawienie! :) :)
    U mnie ciężko trochę z tymi regularnymi posiłkami, przez różne godziny pracy :/ a slodycze staram się ograniczać, ale czasem jednak ulegam pokusie.... Mel B w życiu by mi tego nie wybaczyła :P hehe
    Świetny post, na pewno wiele dziewczyn skorzystam ze wskazówek :)

    Kochana, czy mogłabym Cię prosić o kliknięcie w linki w poście oraz baner Sheinside?
    z góry bardzo dziękuję i jeśli będę mogła odwdzięczyć się tym samym, to pisz :)
    Pozdrawionka :)Daria

    OdpowiedzUsuń
  95. Dlatego jestem weganką od tego roku! Nie chcę przyczyniać się do cierpienia żadnego zwierzęcia, mój żołądek to nie cmentarz :)
    ✄ blog

    OdpowiedzUsuń
  96. Słodycze hymm... bywa , że w ogóle nie jem. A bywa, że jem ciągle. Naszczęście umiem to ograniczyć.
    Obserwuje Twojego bloga. Fajny pościk!

    OdpowiedzUsuń
  97. Koktajle z warzyw?! Ciekawy pomysł i nigdy nie próbowałam czegoś podobnego c: Ja nigdy nie patrzę na kalorie, bo faktycznie może to prowadzić do choroby. Świetny post i śliczne zdjęcia!
    http://larysa-de-villiers.blogspot.com [klik]

    OdpowiedzUsuń
  98. Ciekawy post, dobrze, że wyjaśniłaś i rozwiałaś wiele popularnych mitów o zdrowym żywieniu :)
    http://sloiczeknutelli.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  99. Super post! Od jakiegoś czasu postanowiłam się zdrowo odżywiać, ale jestem dość szczupłą osoba i co chwile mama dogaduję że wpadnę w anoreksję. A przecież nie o to mi chodzi! Chcę po prostu trochę zmienić swoje nawyki zywieniowe :) I nawet do owisianki się przekonałam!
    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  100. Zgadzam się z tobą.Zdrowy tryb życia a nie dieta odchudzająca.

    Zapraszam na rozdanie wielkanocne! Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  101. Spróbuję... chociaż mogę się założyć, ze bez słodyczy nie wytrzymam :D
    Kliknęłam :* ♥

    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  102. Ciekawy post :) wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  103. Świetny post :)
    i śliczne zdjęcia :*
    Zostaje na dłużej :)

    Mój Blog - Klik

    OdpowiedzUsuń
  104. bardzo ciekawy post, naprawdę daje takiego kopa do zmiany sposobu życia :)
    pozdrawiam ^^
    Miooodziablog-klik <3

    OdpowiedzUsuń
  105. Przyznam, że ciekawy pomysł na posta. Żeby być naprawdę szczęśliwym moim zdaniem trzeba się zdrowo odżywiać. To jakoś tak wpływa na nastrój, przynajmniej na mój. Uwielbiam ciemny chleb, mniam. Dziękuje bardzo za komentarz u mnie na blogu.
    ✿Zapraszam|heykmwtw✿

    OdpowiedzUsuń
  106. Świetny post! ;)
    Bardzo motywujący post i śliczne zdjęcia c;
    Pozdrawiam

    izabelajuraszek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  107. Motywujący post :))
    Obserwuje :))
    Zapraszam:
    sarajanikblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  108. Bardzo motywujący post. Lubię czytać takie wpisy, bo sama się tym interesuję :)

    Mój blog KLIK

    OdpowiedzUsuń
  109. Uwielbiam owoce i warzywa, ostatnio staram się jadać 5 posiłków dziennie i od razu czuję się lepiej!:)
    xalexxi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  110. ja także ostatnio pokochałam owsiankę (choć wcześniej jej nie znosiłam), bo jest szybka i uniwersalna, dodaję do niej to, na co akurat mam ochotę, zawsze się udaje ;)
    tak, jestesmy z tobą całym sercem ! ♥

    zapraszam serdecznie : gertrama.blogspot.com
    Proszę o poklikanie u mnie w najnowszym poście, do wygrania post promujący! ;)

    OdpowiedzUsuń
  111. Ciekawe rady i bardzo przydatny post. Sama zamierzam teraz odżywiać się zdrowo, więc na pewno przydało mi się przeczytanie tego postu.
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie na nowy post :*

    OdpowiedzUsuń
  112. Giveaway!! zapraszam :)

    http://foreverandsmile.blogspot.com/2015/03/giveaway-from-sheinside.html#comment-form

    OdpowiedzUsuń
  113. Ja uwielbiam owoce i warzywa. Niestety mam problem z regularnym jedzeniem pięciu posiłków. Muszę nad tym popracować.
    http://joanna-szwed.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  114. Kocham owsiankę i jem ją bardzo często.
    Lubię też zmiksować sobie banana z jogurtem naturalnym ... mniam.
    Ale jest 1 rzecz,która mi nie wychodzi.
    Nie mogę zmusić się do picia wody.
    Codziennie spożywam ok. 0,5 l płynów,chociaż wiem że to za mało.

    http://zyjewmoimwlasnymswiecie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  115. Z miłą chęcią przeczytałam ten post, bo wakacje zbliżają się dużymi krokami, trzeba wreszcie o siebie zadbać. Owsiankę uwielbiam, staram się pić dużo wody, ale jeszcze muszę nauczyć się zastępować niezdrowe przekąski warzywami czy owocami.
    Wesołych świąt kochana!
    nutellaax.blogspot.com [KLIK]

    OdpowiedzUsuń
  116. Wow, bardzo ciekawe. Zdrowe jedzenie to najlepsze co może być. :D
    crazy-life-by-angelika.blogspot.com < klik

    OdpowiedzUsuń
  117. Świetny, bardzo rzeczowy przygotowany post! Zgadzam się ze wszystkimi punktami, a najbardziej z tym, że: "styl życia , nie dieta odchudzająca". W końcu parę tygodni diety da nam tylko efekt jojo jeśli, po jej zakończeniu wrócimy do dawnych nawyków!

    Dołączam do obserwujących i zapraszam do obserwacji mojego bloga:
    http://alanja.blogspot.com/2015/04/burgundy-i-karmele.html

    OdpowiedzUsuń
  118. Zdrowe odżywianie to podstawa. :-) Świetny post.

    OdpowiedzUsuń
  119. Oczywiste zasady, jednakże warto o nich przypominać co jakiś czas :)

    OdpowiedzUsuń
  120. Kochana zapraszam cie do zabawy w Akcji "Sprawdz kto czyta twojego bloga". Twoj blog idealnie sie nadaje :) Wiecej szczegolow znajdziesz u mnie :)
    Wesołych Świat!

    ----Poznaj mój świat fotografii----

    OdpowiedzUsuń
  121. Amazing post :) Have a nice Easter weekend. Kisses :)

    http://www.itsmetijana.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  122. Ja już kilkakrotnie podchodziłam do zdrowego odżywiania, niestety nigdy nie udało mi się w tym wytrwać na dłużej! Dlatego jestem bardzo wdzięczna za moją szybką przemianę materii, haha :)
    MY BLOG click

    OdpowiedzUsuń
  123. Bardzo fany post, ale póki co chyba pozostanę przy ograniczeniu słodyczy (bo i tak prawie ich nie jem), a resztę "zdrowego trybu życia" zostawię na później, bo mnie nie zachęca :D Nie, żeby coś z tymi radami było nie tak, po prostu nie jestem zbyt dobra w przestrzeganiu zasad dotyczących jedzenia ;)
    teoriakobiety.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  124. Ja ostatnio w szkole na drugie śniadanie miałam mandarynki i kilka osób powiedziało mi, że mam się nie odchudzać, eh...


    talliablog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  125. Próbowałam kilka razy zdrowo się odżywiać, ale nie wychodziło. Może w końcu się zawezmę i mi się uda. :)

    milenaa-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  126. Zdrowe odżywianie to dobry sposób na lepsze życie
    mam nadzieje ,że i ja zacznę się dobrze odżywiać
    zapraszam
    http://sysia-sysiaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  127. świetny blog :)
    Zapraszam do mnie w nowym poście akurat konkurs, zachęcam do wzięcia udziału!
    http://maksymalnieoptymistycznie.blogspot.com/2015/04/blog-post_6.html#more

    OdpowiedzUsuń
  128. super post ;) chyba skorzystam z tych porad, bo tak się beznadziejnie odżywiam
    moja dieta=śmieciowe jedzenie ;P

    http://szarlotkaa999.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  129. bardzo fajny post, owsianka też jest moim ulubionym śniadaniem :)
    http://cynamonowe-ciasteczko.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  130. świetne! zdrowe odżywianie to podstawa do wszystkiego:) trzeba promować i zachęcać innych, także ekstra post:)

    OdpowiedzUsuń
  131. Bardzo ciekawe informacje. Ważne jest, aby zdrowo się odżywiać, ale przede wszystkim dobrze czuć się we własnym ciele. ;)

    http://pati-testuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  132. super wskazówki , ja staram się zdrowo odżywiać :)

    OdpowiedzUsuń

♫ Każdy komentarz jest dla mnie motywacją
♫ Jeżeli blog ci się spodobał - zaobserwuj
♫ Zostaw link do swojego bloga, a postaram się go odwiedzić :)
♫ Jeśli masz zamiar komentować tylko po to, by się zareklamować, to lepiej wogóle nic nie pisz :)
♫ Nie bawię się w obs=obs, zależy mi na prawdziwych czytelnikach.