#prayforparis

21:31 Talla 67 Comments

13 listopada, piątek. Paryż.
Ludzie jak co dzień udają się do restauracji, niektórzy na mecz, niektórzy spędzają czas jeszcze gdzie indziej. Dzień jak co dzień.
21:20. 
Zaczęło się. Pierwszy wybuch. Mija 10 minut - kolejny.
21:25 
Strzelanina w restauracji.
21;35
Atak w pizzerii
21:43
Otwarli ogień przed kawiarnią.
21:50
Atak na salę koncertową.
Minuty. I 160 osób zabitych. Niewinnych osób.
Paryż, światowa stolica zostaje zaatakowana. Europejski atak na World Trade Center - mówią. Na ulicach brak ludzi. W powietrzu czuć strach, smutek, żal i złość. 
Nienawiść do Francji ze strony Islamistów dała się we znaki. Wydaje mi się, że nie jestem jedyną osobą, która tego nie rozumie. Co Ci wszyscy ludzie zrobili, czy czymś zawinili, by stać się ofiarami terroru? 
To co stało się w piątek wieczorem w Paryżu, odbiło się na całym świecie. Mówią, że to powtórka ataku na World Trade Center w Nowym Jorku. Ogromny cios dla całego świata. 
Szczerze? Kiedy czytam to wszystko, widzę filmy i wiadomości, mam oczy pełne łez. Wieść, że w tym mieście, w którym jeszcze kilka miesięcy temu byłam i podziwiałam jego piękno, szczęśliwych ludzi tam mieszkających, teraz dzieje się coś tak okropnego jest naprawdę trudna do uświadomienia. 
Czemu tyle niewinnych ludzi musiało zginąć? Dlaczego zaatakowali akurat wtedy? Dlaczego akurat tam? Dlaczego w ogóle zaatakowali? 
Tyle trudnych pytań. Które nasuwają się patrząc na zgaszone światła wieży Eiffla. Miasto świateł pogrążone w ciemnościach. 
Świecie, co się tutaj dzieje?


I to uczucie kiedy chciałoby się pomóc, ale się nie da. Nam, nie pozostaje nic innego jak tylko modlić się za Francję i czekać. 
Wszyscy módlmy się za Francję. Módlmy się za cały świat. Módlmy się też za tych, którzy powodują ten terror. Bo to oni potrzebują modlitwy.
Bo dzisiaj wszyscy jesteśmy Francją.


-------------------




Tak jak obiecałam, oto przedstawiam Wam 6 blogów, które wybrałam spośród komentarzy pod ostatnim postem:

67 komentarzy:

  1. To co się stało to tak naprawdę tragedia nie tylko dla Francji ale dla całego świata. Ważne jest to że potrafimy wspierać innych i to robimy.
    Pozdrawiam,
    Szwajjka

    OdpowiedzUsuń
  2. Masz rację, teraz wszyscy jesteśmy Francją.. Do tej pory mam łzy w oczach..

    OdpowiedzUsuń
  3. O tych atakach słychać wszędzie. W internecie, w radiu, w telewizji. Sama zastanawiam się dlaczego musiało zginąć tyle niewinnych osób? Czemu to stało się akurat tam? Czym oni zawinili? To straszne. Gdy teraz popatrzę na zdjęcia ciemnej wieży Eiffla to jakoś ten widok mi nie pasuje. Nie bardzo mogę to pojąć.. co tam się teraz dzieje. I co się w ogóle dzieje ze światem. Straszne.
    p.s. dziękuję za polecenie mojego bloga! :)


    my-wayyy.blogspot.com (kliknij)

    OdpowiedzUsuń
  4. To naprawdę straszne, co dzieje się w tej chwili na świecie. Najgorsze jest to, ze ludzie ludziom zgotowali taki los. Słysząc te wszystkie wiadomości mam łzy w oczach. Niewinni ludzie nie powinni ginąć w taki sposób. Jedyne, co możemy teraz zrobić to pomodlić się tak jak to wyżej napisałaś.
    Pozdrawiam x

    Mój blog-KLIK

    OdpowiedzUsuń
  5. Jejku piękny post! Masz rację... nie pozostaje nam nic innego jak modlić się :( Zalałam się łzami ♥

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak... Zgadzam się. Musimy modlić się za cały świat.

    OdpowiedzUsuń
  7. Moj wrażliwość na krzywdę ludzką jest ogromna. Też mam oczy pełne łez jak czytam informacje o tych zamachach nawet teraz :(

    OdpowiedzUsuń
  8. To wydarzenie wstrząsnęło mną zupełnie .... Okropna i nie do pomyślenia katastrofa .... Nie potrafię patrzeć na tę sprawę obojętnie. Mam wielu znajomych z Francji i na myśl, że grozi im niebezpieczeństwo, czuję ucisk w sercu. Nie potrafię wyrazić jak bardzo jestem wdzięczna Facebookowi za możliwość ustawienia na profilowym flagi Francji ... To piękny gest, podobnie jak modlitwa i różne działania przed ambasadami. Módlmy się i miejmy nadzieję, że w końcu nadejdzie lepszy dzień.
    http://momentcatcher00.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. to co się dzieje we Francji jest straszne... #prayforparis ...
    healthybeautylifestyle

    OdpowiedzUsuń
  10. Strasznie mi smutno i "serce mnie boli", kiedy czytałam wpis :(. To co się stało jest straszne...

    Pozdrawiam,
    Do what you love - klik!

    OdpowiedzUsuń
  11. To straszne co tam się wydarzyło i jeszcze straszniejsze, że nie możemy zrobić nic. Gratuluję mądrego wpisu. Ciężko jest teraz uwierzyć, że ci rządzący robią coś dobrze.. giną niewinni ludzie, a nie Ci, co powinni odpowiadać. Boję się co będzie za jakiś czas, bo sytuacja naprawdę się pogarsza, szkoda, że trafiło na nasze pokolenie, że nie można być teraz w stu procentach szczęśliwym, bo przecież każdy kto ma w sobie chociaż odrobinę empatii nie przejdzie koło tych wydarzeń obojętnie..


    http://triviaaboutme.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetnie napisane, również nie jestem w stanie pojąć dlaczego ludzie robią takie okropieństwa, ja też poruszyłam dzisiaj ten temat, módlmy się za Francję. Śliczne zdjęcia!
    via-martyna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Przyznam szczerze, że ani nie słucham radia, ani nie oglądam telewizji, ani nie czytam gazet - w wersji papierowej czy elektronicznej, więc sama wiadomość o zamachach doszła do mnie przez Twittera wczoraj późnym wieczorem. Wstałam dzisiaj rano i okazało się, że na Paryżu świat się nie kończy i w kilku innych miejscach doszło do innych tragedii. Nie potrafię wyciągnąć z tych zdarzeń żadnego mądrego wniosku, ale mam nadzieję, że świat poradzi sobie z obecną sytuacją. Świat i władze.

    http://theluucky13.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. To przykre co dzieje się w dzisiejszym świecie. Islamiści chcą zawładnąć światem... tylko dlaczego nie potrafią zrobić tego w jakiś ludzki sposób, tylko muszą zabijać niewinnych ludzi? Nigdy tego nie zrozumiem...

    http://justdaaria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. To smutne co wydarzyło się we Francji ;c naprawdę w dzisiejszym świecie to nawet po bezpiecznych miastach strach sie ruszać. Szkoda, że ucierpiało tylu niewinnych ludzi ;c. Nigdy nie zrozumiem postępowania tych ludzi ;/
    Zapraszam do siebie, nowy post! Pozdrawiam
    MÓJ BLOG-KLIIK

    OdpowiedzUsuń
  16. To co się stało we Francji jest po prostu straszne . Ludzie zabijają ludzi . Nienawiść , smutek , żal .

    barry-lives.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. To co dzieje się na świecie jest bardzo smutne. ludzie niedługo będą bali się wyjść na ulicę :(

    http://londonkidx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja też mam łzy w oczach. Ale po co ich w puszczali do kraju?! No po co? To było przecież do przewidzenia. W tej chwili jesteśmy wszyscy paryżanami. Nie wiem, dlaczego zabijają niewinnych ludzi? Co oni im takiego zrobili?

    Pozdrawiam
    http://with-dreams-of-the-world.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. To straszne co tam się stało! :( Tylko pytanie... dlaczego?
    meryy-blog.blogspot.com - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo madry post i zgadzam sie calkowicie z kazdym slowem w nim zawartym. Ja rowniez nie rozumiem i czuje sie tak okropnie bezsilna.

    OdpowiedzUsuń
  21. w głowie się to nie mieści.. to mógł być każdy z nas :( co muszą przeżywać rodziny jeju.. jestem załamana w jaką stronę zmierza świat
    Zapraszam na mojego bloga!

    OdpowiedzUsuń
  22. To straszna tragedia, niestety możemy wpierać ich tylko modlitwą.
    http://madeleinye.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Może ta tragedia otworzy rządowi oczy na to jak okrutnymi ludzmi sa islamisci. Odkad sie pojawili są same problemy, ludzi boja se wyjsc do sklepu, a teraz sie okazuje ze moga pójsc nawet sie zrelaksowac na koncert, mecz...strasznie wspolczuje mieszkancom calej Francji, bo Ci ludzie otwarcie powiedzieli, ze na tym ataku sie nie skonczy..:(/K

    OdpowiedzUsuń
  24. To co się stało w Paryżu wstrząsnęło całym świecie. Mnie zastanawia tylko to jak ludzie mogą być tak bezduszni wobec innych. Słysząc o tym co się tam stało zrobiło mi się strasznie przykro, szkoda mi niewinnych ludzi, którzy zostali ofiarami tych ataków :(

    LUSIALUSKA.BLOGSPOT.COM-KLIKNIJ!✿

    OdpowiedzUsuń
  25. To mogło przytrafić się każdemu z nas. Bo przecież w piątek mogłam pójść na koncert, do pizzerii ze znajomymi. Byłam na meczu na stadionie narodowym. Nawet nie przeszło mi przez myśl, że nagle moje życie mogłoby się skończyć, nawet nie zdążyłabym zauważyć, że mnie już nie ma. Tyle niewinnych ludzi, tyle ofiar z przypadku, tyle serc, które nawet nie zdążyły się pogodzić z tym, że odchodzą, aż w końcu - tyle rodzin pogrążonych w rozpaczy - liczba poszkodowanych rośnie sześciokrotnie. Ofiary jednej nocy.
    colorfulpantaloons.blosgpot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Tragedia co się dzieje na tym świecie :(
    agnieszka-gromek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Smutne słyszeć o czymś takim.
    #Prayforparis

    OdpowiedzUsuń
  28. Teraz może rząd nie tylko Polski, ale i inne otworzą oczy i ruszą swoje cztery litery, zjednoczą się i coś z tym zrobią, a nie będą patrzeć na to co się dzieje i umywać ręce, nie rozumiem dlaczego tyle ludzi musi ginąć, ile razy to się musi powtarzać, aby ci "wielcy" panowie i te "wielkie" panie siedzące wyżej w końcu zareagowali. Współczuję bardzo tym ludziom, ale temu dało się zapobiec, bo to nie pierwszy taki zamach, po prostu ludzie rządzący nami powinni reagować, a nie siedzieć z założonymi rękoma i patrzeć jak świat troszkę bardzo upada...

    OdpowiedzUsuń
  29. Ka tak samo chciałabym pomoc, modlę się za ludzi, którzy tam zginęli i za ich rodziny. To naprawdę przykre co się stało :(.
    A zdj bardzo ładne.
    http://natimylifee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. Przykre, że na świecie jest tyle zła, a wszyscy dopiero po takich wydarzeniach, zdają sobie z tego sprawę. Gdyby byli ostrożniejsi i podejmowali inne decyzje, może do niczego by nie doszło. No cóż, teraz możemy tylko współczuć i liczyć na to, że to się nie powtórzy.

    OdpowiedzUsuń
  31. To co wydarzyło się w Paryżu... nie potrafię opisać tego słowami
    Jeszcze kilka miesięcy temu byłam tam, a teraz to co się tam dzieje, to przechodzi ludzkie pojęcie. Miejmy nadzieję, że uda się zapobiec kolejnym atakom, które zapowiadają terroryści :(
    Kari Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  32. okropnie się słucha takich rzeczy. teraz tylko czekać kiedy dotrą do nas ...

    OdpowiedzUsuń
  33. Przeraża mnie fakt, że ludzie zachowują się jak potwory. Wiara, wiarą ale zabijanie ludzi...? Nie mieści mi się to w głowie. Współczuje rodzinom zabitych, rannych. Nie wyobrażam sobie przez co przechodzą... Dobrze, że ludzie składają im kondolencje przez gesty. Nawet dodanie głupiego zdjęcia na instagramie #prayforparis może dodać im trochę otuchy, że z tym problemem nie są sami. Prawda jest taka, że ataki mogły pojawić się w każdym państwie europejskim, w którym żyją muzułamanie.....
    Pozdrawiam
    differentdiamond.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  34. Ta cała akcja w Paryżu jest dla mnie czymś niewyobrażalnym. Zabijanie innych ludzi w imię przekonań czy wiary jest więc niż niedopuszczalne. Nie powinno mieć nigdy miejsca. Naprawdę aż brak słów, jak można w takiej sytuacji spać spokojnie, nie martwiąc się o swoje życie?

    lilacforest.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  35. cudowny post
    bardzo lekko się czyta twoje posty i to jest mega fajne
    nie moge się doczekać nowej notki
    prześliczne zdjęcia ! ♥

    ZAPRASZAM DO MNIE
    ideal-grande.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  36. Strasznie poruszył mnie los tych ludzi, dlatego staram się ograniczać oglądanie wiadomosci o tym, łzy cisną mi się do oczu :)
    mój blog, hooneyyy

    OdpowiedzUsuń
  37. Ta duza grupa terrorystyczna od małego ma wpajane zle rzeczy, zle dla nas. Każdy wyznaje inna religie, dla nich to jest dobre. Oczywiste jest to, ze planowali to od dłuższego czasu. Czy planują coś jeszcze? Tego nie wie z nas nikt.. Piękne jest to, że reszta kraji wspiera Paryż i modli się za osoby, ktore niewinnie zginęły. To chyba jedyne co nam pozostało..

    OdpowiedzUsuń
  38. Obawiam się, że pewnych ludzi (islamistów) się z tej nienawistnej choroby nie wyleczy. Jedyne co nam pozostaje to zrobić wszystko, by więcej ich do Europy nie wpuszczać. Stworzyliśmy bezpieczną niegdyś Unię Europejską, w której swobodnie mogliśmy podróżować i nie bać się zagrożenia z zewnątrz, a teraz jednym nieprzemyślanym ruchem otworzyliśmy nasze wrota ludziom bez paszportów, nieprzewidywalnym, chcącym żyć na europejskim poziomie lub...chcącym wybijać niewiernych jak muchy, by samemu trafić do raju.
    Miejmy nadzieję, że władze europejskie otworzyły oczy i zrobią coś w kierunku odzyskania bezpieczeństwa.
    tasty-mind.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  39. Również uważam, że to okropne i nie powinno mieć miejsca. Ale trzeba przyznać, że to nie jest do końca tak, że ktoś sobie pomyślał: "A, zniszczymy Francję". USA włazi tam, gdzie jej nie chcą, pod pretekstem wprowadzania demokracji, chociaż tak naprawdę liczy się tylko kasa. Francja Amerykę popiera. Dlatego też nie można powiedzieć, że te ataki to taki kaprys po prostu. Oczywiście jest to tragedia niewinnych ludzi i to jest właśnie w tym wszystkim najgorsze - za decyzje władców państw zawsze odpowiadali i odpowiadać będą ludzie, którzy nic wspólnego z tym nie mieli.

    OdpowiedzUsuń
  40. Ja jestem zszokowana tym, co stało się w Paryżu.
    Nadal nie mogę powstrzymać przerażenia.
    xx // mój blog

    OdpowiedzUsuń
  41. Masz bardzo ciekawe posty !
    http://rubik514.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  42. Moja pierwsza myśl, gdy usłyszałam o tej tragedii? Chwilowy strach i wielka ulga. Ulga spowodowana tym, że mój narzeczony opuścił Paryż kilkanaście godzin przed atakiem... Nie wyobrażam sobie co czują ludzie, których bliscy byli tam w chwili ataku... Właśnie dlatego boję się przyjęcia w Polsce imigrantów. Może to też terroryści a nie przerażeni uchodźcy? A co jeśli u nas też zaczną atakować?

    OdpowiedzUsuń
  43. ciekawy blog! :)
    zapraszam do mnie. może wsp obs? :)
    http://locastrica.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  44. To co się stało jest po prostu nieludzkie. Moja kuzynka mieszka w Paryżu, niedaleko Wieży Eiffela. Całe szczęście nic się jej nie stało. Ja też byłam tam pare miesięcy temu. Łezka się kręci w oku i serce łamie, tyle niewinnych ludzi zginęło. Ten świat zmierza w coraz gorszą stronę.

    OdpowiedzUsuń
  45. To co się stało w Paryżu mnie bardzo smuci. Sama miałam jechać, ale spóźniłam się z rodziną na lot. To okropne. http://lidmonka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  46. Ja nadal tego nie rozumiem.. Bylam smutna patrzac i mowiac o tym. Glos mi sie lamal gdy o tym tylko mowilam. Najgorsza jest ta bezsilnosc, nic nie mozemy zrobic.

    http://caiawichowska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  47. To co się stało budzi we mnie zarówno rozżalenie jak i strach.

    Dopiero dzisiaj, gdy wracałam z uczelni miałam czas, żeby bardziej wgłębić się w temat, poprzeglądać sporo artukułów, poczytać coś więcej niż tylko ogólnikowe informacje...to wydarzenie jest takie przykre. Przecież ci ludzie mieli plany, rodziny, znajomych. Aż strach pomyśleć ile wylewa się tam łez po tym wydarzeniu. Zresztą sama byłam bliska rozpłakania się przy zagłębianiu się w temat.

    www.kwietniowaaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  48. Ja też nie rozumiem. Skąd ta nienawiść do drugiego człowieka? :(
    MELA BLOG

    OdpowiedzUsuń
  49. masakra.. tylu niewinnych ludzi juz nigdy nie zaczerpnie powietrza;')

    http://feel-that-moments.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  50. Mi się tak przykro robi, jak tylko o tym słyszę, jejku.... i pomyśleć, że dokładnie rok temu sama byłam w ten weekend w Paryżu. Cóż, dokładnie jak napisałaś, pozostaję się tylko modlić.

    minimalistyczny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  51. To jest koszmar.. Francja im pomogła, dała pracę, jedzenie, dom. A oni jak się odpłacają? Szkoda słów...
    http://zyciedlapasji.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  52. Tragedia! Nie mogę uwierzy, że tak piękne miasto jakim jest Paryż zostało zaatakowane przez Islamistów. Zostało nam tylko się modlić za całą Francję! Bardzo mądry post.
    Piękne zdjęcia :)
    http://everything-by-me.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  53. Cudowny post. Nie wierze jak ludzie mogą mieć w sobie tyle nienawiści i napadać na innych, zabijać. To okropne!

    crejzzzooll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  54. Kiedyś wszędzie znalazła się życzliwa osoba, którą mogliśmy prosić o pomoc. Później ludzie zaczęli się od siebie odwracać, a teraz sobie sobie wrodzy. Nie rozumiem jak można być obojętnym na czyjeś cierpienie, nie mówiąc już o czynieniu komuś krzywdy... to brak szacunku to życia, a każde jest warte tyle samo.
    To smutne, że ludzie jednoczą się tylko w obliczu tragedii... ciekawe jak długo trwać będzie pamięć o Paryżu...
    O łzy przyprawia mnie widok ciemnej wieży Eiffla... jak umarły symbol...

    perehendeza.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  55. Powtarzając za Nałkowską: „Ludzie ludziom zgotowali ten los”

    OdpowiedzUsuń
  56. To okropne co stało się we Francji, ale nie podoba mi się, że w telewizji wszędzie o tym "trąbią". Okey, tragedia - wiem, też jest mi smutno z tego powodu i to bardzo, ale jak zwykle telewizja musi z tego faktu wycisnąć wszystko co się da. Jak pisałaś wszyscy jesteśmy Francją i podpisuje się pod tym :)

    http://by-paolka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  57. Piękny post! Masz rację! Pozdrawiam cieplutko!:(
    Zapraszam do mnie: http://hejtojapaula.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  58. piękny post. to straszne co stało się we Francji .. :c

    Pozdrawiam i Zapraszam :)
    MY PINK GLASSES - klik!

    OdpowiedzUsuń
  59. Dziękuje za komentarz !
    Mega blog !
    Pozdrawiam flarri.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  60. Masakra.. Takie piękne miasto... Ja nie wiem co oni zrobili że zostali zaatakowani... Ludzie są okropni :/


    wiktoriakarnecka.blogspot.com <--klik

    OdpowiedzUsuń
  61. I tak pewnie będzie u nas gdy napłynie dużo imigrantów. Do małej ilości nic nie mam, ale kurde ;x Oni tylko za kasą lecą... Za co chcą przede wszystkim emigrować do Niemiec czy Anglii ?
    Obserwujemy ;)? Mój blog ♥ Serdecznie zapraszam !

    OdpowiedzUsuń
  62. Bardzo ładny blog i ciekawy post :)
    Zapraszam do mnie :)
    www.killukitty.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  63. To wszystko okropne co się dzieje w Francji. Tyle ludzi zginało...
    http://zanetta44.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  64. Ja też sobie zadaje pytania: dlaczego?, po co? . Chyba nigdy nie będziemy znac na nie odpowiedzi.
    http://luulublog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  65. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  66. Chyba każdy ma te same nasuwające się pytania .. i tak jak mówisz, jedyne co możemy zrobić to modlić się za ofiary terrorystów. Na prawdę przykre jest to, do czego są zdolni.

    U mnie post o tym wydarzeniu .. moźe trochę późno ale jest :)
    KLIK

    OdpowiedzUsuń

♫ Każdy komentarz jest dla mnie motywacją
♫ Jeżeli blog ci się spodobał - zaobserwuj
♫ Zostaw link do swojego bloga, a postaram się go odwiedzić :)
♫ Jeśli masz zamiar komentować tylko po to, by się zareklamować, to lepiej wogóle nic nie pisz :)
♫ Nie bawię się w obs=obs, zależy mi na prawdziwych czytelnikach.