Nie pozwól się ograniczać

21:44 Talla 52 Comments

Tak jak już wspominałam kiedyś, jestem na etapie wybierania nowej szkoły. I nie, nie musicie się martwić, ten post nie będzie dotyczył tematu szkoły. Chciałam zwrócić uwagę na coś, co ostatnio przyuważyłam (wspominałam że jestem całkiem dobrym obserwatorem?).
Nie będę wskazywać konkretnych osób, nie będę mówić o konkretnej grupce. W tym wszystkim chodzi o ogół.
A o co chodzi?
Zauważyłam, że niejednokrotnie jesteśmy ograniczani przez innych ludzi. Przez bliskich, przez znajomych. Czy kiedykolwiek zdarzyło Ci się zrezygnować z Twoich planów, bo ktoś ci coś wmówił? Czy musiałeś odpuścić spełnianie swoich największych marzeń z powodu znajomego?
Załóżmy, że Julia (imię wymyślone na poczekaniu ;) od zawsze marzyła, żeby pójść do szkoły na profil biologiczno-chemiczny a potem wykształcić się na lekarza. Kiedy była na etapie wyboru szkoły, znajomi zaczęli wywoływać na nią presję. Widziała, że nikt nie idzie do tej szkoły, ludzie zaczęli jej wmawiać że ten kierunek jest bez sensu, a najbliższe koleżanki przekonywały do wspólnego pójścia do jednej szkoły.
Co Wy byście zrobili na jej miejscu?
Czy porzucanie swoich marzeń w takiej sytuacji jest dobrym pomysłem? Dlaczego masz rezygnować ze swoich planów, celów tylko dlatego, że znajomi robią inaczej?
Nigdy nie powinniśmy tego robić. Lepiej chyba spróbować i żałować, że się spróbowało niż nie spróbować i żałować, że się nie spróbowało (czy to zdanie ma jakikolwiek sens?).
Masz swój cel w życiu? To wspaniale. Żeby go osiągnąć, nie potrzebujesz do tego towarzystwa znajomego. Bo nikt za Ciebie nie osiągnie Twojego celu. To twoje życie, twoje wybory.

Bądź samodzielny. Nie uzależniaj się od innych. Idź swoją ścieżką, ucz się na własnych błędach.




(poszukiwania miejsca do zdjęć [*])


------------------------------------------------------------


KLIK? | KLIK? | KLIK? | KLIK? | KLIK? | KLIK?

52 komentarze:

  1. ROCKING THIS CASUAL LOOK, LIKE WOW
    Good day, How are you?
    http://www.melodyjacob.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dobrze napisany post. Wiele znam osób które uzależnione są od innych. Ja za rok również będę wybierać szkołe, i już teraz koleżanki namawiają mnie na technikum o kierunku który nie do końca mnie interesuje.. Przyznam szczerze że czasem jest to dość uciążliwe.
    FrenchFriesSmile

    OdpowiedzUsuń
  3. Wybór szkoły to jakaś masakra. W dodatku w wieku 16 lat, kiedy tak naprawdę wiele osób nie zna samych siebie...i właśnie wtedy ulegamy namowom innych...czy wychodzi to na dobre? Czasem tak, czasem nie. Najlepiej, kiedy decyzja jest podjęta, bo MY tak chcemy, a nie ktoś inny.
    Super post :)

    Piąteczka? :)
    http://fridayp.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale ładnie wyglądasz! Masz rację w tym co napisałaś, a to jedno zdanie- ma sens, haha!
    Mój blog :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Masz kompletna racje! Twoj post dal mi troche do myslenia. Nie jeden raz slyszalam od ludzi ze moj pomysl jest zly, to rob tego nie rob. Nie powinnam kierowac sie opiniami innych, poniewaz ja sama wiem co dla mnie bedzie najlepsze!
    Wygladasz cudnie! <3

    helloitsjoann.blogspot.com

    -JoAnn

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeju, muszę przyznać, że tyle razy miałam wyrzuty sumienia ze względu na to, co robi i mówi ktoś inny i czy może powinnam zrobić to samo... walczę z tym, bo to co napisałaś jest po prostu prawdziwe. Mnie wybór nowej szkoły czeka za rok, ale już wiem, że nie będę jej uzależniać od innych. Pozdrawiam! xx

    OdpowiedzUsuń
  7. Mnie koleżanki namawiają żebym szła do jakieś szkoły- niby szkoła fajna, ale ja ją mam jako 2 wybór. Nie wtrącają się do wyboru profilu, bo wiedzą że na inny się nie dostanę.

    OdpowiedzUsuń
  8. swietny wpis ;) czesto miewam takie mysli, ze nie wiem czy dobrze postapilam, bo moze powinnam zrobic to co inni ;) jednkaze staram sie w sobie ta wade zwalczyc :) pozdrawiam

    w wolnej chwili zapraszam do mnie JUST EMSI <3 odwdzięczam się za wszystko ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Moim zdaniem trzeba realizować swoje plany, spełniać marzenia nie koniecznie robiąc to co chcieliby inni abym zrobiła :) Świetna stylizacja, piękne zdjęcia!
    m-artyna.blogspot.com-KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  10. Super zdjęcia! Mam takie samo zdanie i sama tego doświadczyłam w kilku sytuacjach. Nikt inny nie przeżyje naszego życia, więc to my musimy decydować jakie ono będzie. Co będziemy robić, z kim, gdzie i jak.

    Nowy post u mnie - klik

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny tekst, który daje człowiekowi do myślenia. Zdjęcia świetne, pozdrawiam :)

    maritrafilms.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Mądrze napisane, marzenie powinny być ważniejsze, niż to co powiedzą ci bliskie osoby. Każdy z nas podejmuje swoje decyzje, a nie osobyu wokół robią to za nas.
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  13. Spódniczka jest bardzo ładna :)

    londonkidx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. mam właśnie teraz podobnie, miałam ustalony profil i koleżanki zaczęły mi mówić, że bez sensu iść na coś takiego, ale i tak złożyłam na co chciałam bo przecież to moje życie i moje plany :)
    http://karik-karik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Własnie udało mi się wybić. Wybrałam profil humanistyczny w liceum i wierzę, że moja przyszłość będzie taka jaką chce. Jednak tylko ja tak myślę, gdyż przyjaciólki a nawet nauczyciele i rodzice mówią że to zły pomysł. Ale hello, to moje życie. Nie ma opcji żeby mi się nie udało zrealizować marzeń :)
    Pozdrawiam, zaczytana_bella

    OdpowiedzUsuń
  16. Warto decydować za siebie, a nie patrzeć na innych! Śliczne zdjęcia!
    dusiiiak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja do liceum chcę iść na mat-fiz, albo na mat-inf. Nie pozwolę nikomu niszczyć moich marzeń. Asertywność zawsze jest ważna! Fajna stylizacja :)

    Nowy post!

    OdpowiedzUsuń
  18. Najważniejsze by robić to co się chce, dążyć do wyznaczonych celów a nie pozwalać zmieniać komuś naszych planów. Powinniśmy być szczęśliwi ze sobą i swoją decyzją bo to my musimy patrzeć się na siebie w lustrze !
    Podążajmy za tym co wybraliśmy, znajomi którzy mówią byśmy śli z nimi a nie tam gdzie chcemy to nie znajomi a ich zawsze można zmienić
    Śliczna spódniczka *.*
    *ByKocur Zapraszam*~klik

    OdpowiedzUsuń
  19. wow taką samą widziałam ostatnio na wystawie sklepu w moim mieście i chciałam bardzo sobie ją kupic ale jak wróciłam to już nie było hehe Zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  20. Super wyglądasz ;)
    http://majuskaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. mnie nikt nie naciskał gdzie mam iść, posłuchałam się sama siebie i zrobiłam swój zyciowy błąd jeżeli chodzi o wybór szkoły, chodziłam 3 lata w miejsce którego nie lubiłam. Racja, niewarto dać się ograniczać, ale wysłuchać opinii zawsze warto :)/Karolina

    Dwie Perspektywy Blog [Klik]

    OdpowiedzUsuń
  22. Jestem teraz w podobnej sytuacji, trzeba jak najszybciej zanieść do szkół podania, a ja nie mam zielonego pojęcia które liceum wybrać.

    Pozdrawiam cieplutko, Karolina! : )
    carolinecupcakecc.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Zgadzam się, nie powinniśmy zmieniać swoich planów i marzeń tylko dlatego, że nie pochwalają ich znajomi, super zdjęcia!
    VIA-MARTYNA.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  24. O swojej przyszłości powinniśmy decydować sami. To nasze życie i nikt nie powinien w nie ingerować ;)
    Mój blog :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Zgadzam się z Twoim myśleniem! Jestesmy kompatybilne haha <3 Ale ciągle zapominasz o odpisywaniu, chyba Ci kupię coś na pamięc:/
    śliczne zdjęcia! To co napisałaś trochę mi pomogło, ale ja nadal nie jestem sama zdecydowana:c Nie wiem, czy uda mi się dokonać wyboru szkoły i czy będzie to dla mnie dobry wybór! Jest trudno! Wymagają od nas tak jakby zaplanowania przyszłości - już teraz!
    Pozdrawiam Cię serdecznie! :)
    dorey-doorey.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja to się chyba nigdy nie zdecyduję. Lubię próbować nowych rzeczy, ciągle się zmieniam. Ale chcę się dobrze zastanowić i wybrać taki kierunek, żeby potem nie żałować. I nie mam zamiaru słuchać otoczenia bo to mój wybór i ja będę ponosiła jego konsekwencje.
    Pozdrawiam ;)
    KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  27. Masz całkowitą rację, nie można tak łatwo ulegać innym. Świetna spódniczka! :)
    maddelines.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Świetny post! Tez zauważyłam, że wiele osób idzie do szkół, bo "znajomi tam idą" itp. Według mnie to totalna głupota. Jestem teraz w pierwszej klasie, poszłam do lo rozszerzenie bio-chem-mat, dosłownie każdy mi to odradzał, ale poszłam za głosem serca i teraz jestem w klasie z wspaniałymi ludźmi i z nauką też idzie mi dobrze. Nie warto rezygnować z marzeń! :)
    Pozdrawiam,
    http://nellanellstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  29. Miałam tak dwa lata temu wybierając szkołę, ale nie słuchałam znajomych- wybrałam szkołę, o której marzyłam i jestem teraz szczęśliwa :-) Zawsze trzeba podążać za tym, czego my chcemy, a nie słuchać tych, którzy chcą byśmy się do nich dostosowali... :)
    Super spódniczka!<3

    pozdrawiam, it's Nel (klik) :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Powinniśmy iść za głosem serca. :) Świetne zdjęcia! <3
    Pozdrawiam :*
    NOWY POST na crazy-tusiaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. Może nie były to jakieś poważne decyzje, ale nie raz nie kupiłam czegoś, ponieważ koleżankom się to nie podobało i niestety nie raz tego żałowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Zdarzało się, że rezygnowałam z niektórych rzeczy, zwłaszcza pod naporem rodziców. Łatwiej jest powiedzieć "nie" obcym osobom, niż walczyć o coś z osobami, które widzi się 24 godziny na dobę.
    Pozdrawiam
    Tutti
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  33. Nie wolno podążać ślepo za tłumem. Rób to, co dyktuje Ci serce. Super zdjęcia! :)
    Poszerzając horyzonty - Klik!

    OdpowiedzUsuń
  34. Powiem Ci, że przed Tobą trudny wybór, który prawdopodobnie wpłynie na Twoj dalszy kierunek nauki, a następnie pracę. Wybierz mądrze, sama, z serca i z zainteresowania :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Masz racje :) potem mozna tylko zalowac:/ zycze Ci wyboru wymarzonej szkoly :3
    Mój blog *klik*

    OdpowiedzUsuń
  36. Fakt bardzo bardzo często działamy pod presja bliskich.. często nawet nie jesteśmy tego świadomi:)

    śliczna spódniczka,
    http://wiktoriaotto.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  37. Cudowna spódniczka! :)
    Ja teraz stoję przed wyborem szkoły średniej, zdecydowałam już na co chcę iść, jednak zawsze jest ta presja bliskich.
    z-pasja-w-obiektywie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  38. Świetne zdjęcia, mi również podoba się spódniczka! :)
    Staram się nie ograniczać i żyć pełnią życia!
    Karolina
    Mój blog: http://karolinaprzybyl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  39. Świetnie napisane! Piękna stylizacja, najbardziej spodobała mi się spódnica! Idealnie do ciebie pasuje <3 xxx

    http://veronicas-veronicass.blogspot.no/

    OdpowiedzUsuń
  40. kurcze sliczna ta spodniczka
    http://happinessismytarget.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  41. Fajny post :) Jeszcze nie miałam problemu z wybieraniem szkoły lub podjęciu decyzji w jakiejś ważnej sprawie..
    Imbirkowy blog klik!
    Ładny outfit.

    OdpowiedzUsuń
  42. nie warto się kierować przyjaciółmi, trzeba spełniać swoje marzenia ! Śliczne zdjęcia ! <3
    Pozdrawiam cieplutko.
    stay-possitive.blogspot.com
    Poklikałabyś w linki w najnowszym poście? Z góry dziękuję <3

    OdpowiedzUsuń
  43. Nigdy nie sugerowałam się tym, co mi ktoś narzuca. Ciągle robię to, co ja chcę i jestem z tego bardzo zadowolona i nie dopuszcze, żeby ktoś decydował w moim życiu za mnie.

    Magdalen - zapraszam <3

    OdpowiedzUsuń
  44. Najpopularniejszym zjawiskiem jest chyba ograniczanie się w związku. Facet jest zazdrosny i ogranicza swoją dziewczynę - zabrania jej wyjazdów bez niego, wyjścia ze znajomymi itd. Biedna dziewczyna się dostosowuje, a jak się opamięta to jest już bez znajomych (bo tak długo ich odpychała od siebie) i bez możliwości realizacji niektórych marzeń, bo ta możliwość "przepadła"... To straszne, a tyle osób to robi...

    blondynkaczuje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  45. Wyglądasz więcej niż cudownie, promieniejesz. :)
    Ja od pewnego czasu odcięłam sie od ludzi toksycznych i przestałam się przejmować opinią tych, którzy nawet mnie nie znają. To nasze życie, nikt za nas go nie przeżyje. :)

    http://kardamonusmak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  46. Coraz to piękniejsza ! :)
    http://creamshine.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  47. Jak mądrze napisane :) Piękne zdjęcia, super stylówka a ta spódniczka miód malina *__*
    nxbrooo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  48. Jejku pięknie wyglądasz! *.* spódniczka jest rewelacyjna... a te włosy...

    OdpowiedzUsuń

♫ Każdy komentarz jest dla mnie motywacją
♫ Jeżeli blog ci się spodobał - zaobserwuj
♫ Zostaw link do swojego bloga, a postaram się go odwiedzić :)
♫ Jeśli masz zamiar komentować tylko po to, by się zareklamować, to lepiej wogóle nic nie pisz :)
♫ Nie bawię się w obs=obs, zależy mi na prawdziwych czytelnikach.